تهران کمبود مسکن ندارد؛ نیاز کاذب وجود دارد

تهران کمبود مسکن ندارد؛ نیاز کاذب وجود دارد

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: وجود خانه‌های خالی نشان‌دهنده‌ی آن است که در تهران مشکل مسکن نداریم و نیاز کاذب وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تقی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که برای سال آینده برنامه‌ریزی ساخت ۴۰ هزار واحد در شهر تهران و ۳۰ هزار واحد در شهرهای جدید تهران صورت گرفته و مکان‌یابی زمین نیز انجام شده است، اظهار کرد: بنا به اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در استان تهران، مشکل حاد کمبود مسکن نداریم، اما شاید علاقه‌ مردم این است که نمی‌خواهند از شهر تهران بیرون بروند.

مصالح اجازه نمی‌دهد در پایتخت بارگذاری جمعیت داشته باشیم

وی با بیان این‌که هرچه متقاضی باشد در شهر جدید پرند سامان‌دهی می‌کنیم، گفت: هنوز متقاضیان، به تعداد واحد‌ها نرسیده‌اند، این درحالی است که واحد‌های ساخته‌شده در پرند کیفیت مناسبی دارند.

رضایی در ادامه با اشاره به این‌که متقاضیان تمایل دارند در پایتخت و مرکز شهر تهران ساکن شوند، تصریح کرد: مصالح کشور و پایتخت اجازه نمی‌دهد که در پایتخت بارگذاری جمعیت داشته باشیم، اما اگر الزامی داشته و مجبور باشیم، در شهر تهران هم پروژه شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: به‌طور قطع اگر زمین در داخل محدوده‌ی شهرها و در کاربری‌های مسکونی وجود داشته باشد، به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم و خدمات زیربنایی و روبنایی، ساخت‌وساز در این مناطق مناسب‌تر خواهد بود و مردم رغبت دارند در چنین مناطقی ساکن شوند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران افزود: مراجعه‌های بسیاری هم در مناطق خوب شهر تهران وجود دارد، پس در مواردی که دولت با پرداخت تسهیلات می‌تواند مشکل مردم را حل کند، الزامی نداریم که علاوه بر تسهیلات زمین هم بدهیم اما در چنین مورادی ما سیاست‌گذاری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که قیمت ساخت‌وساز بیشتر از حد معین، تمام شود.

در بدو امر موضوع مسکن مهر در استان تهران منتفی بوده است

رضایی با بیان این‌که در شهر تهران زمین نداریم، گفت: موضوع مسکن مهر در استان تهران منتفی بوده است و از اول هم سیاست‌گذاری ساخت مسکن مهر در تهران نبوده است، اما برای تعادل بازار اگر نیاز به تولید مسکن باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

نیاز مسکن تهران کاذب است

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران درباره‌ی تعداد خانه‌های خالی شهر تهران گفت: وجود خانه‌های خالی نشان‌دهنده‌ی آن است که در تهران مشکل مسکن نداریم و نیاز کاذب وجود دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که جذابیت شهر تهران باعث شده مردم در شهر تهران ساکن شوند، گفت: سیاست‌گذاری این بود که بارگذاری نکنیم، اما شهرهای جدید اطراف تهران می‌توانند جمعیت را جذب کنند.

رضایی به اهمیت ایجاد مترو شهرهای جدید اشاره و اضافه کرد: در صورت تامین زیرساخت‌های لازم به ویژه حمل‌ونقل، تمایل مردم به سکونت در شهرهای جدید افزایش می‌یابد.

پس از سال ۹۲ تقاضای مسکن از روند کاهشی برخوردار می‌شود

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران با تاکید بر این‌که مترو شهر جدید هشتگرد با جدیت پیگیری می‌شود، اضافه کرد: اوج تقاضای مسکن تا سال ۹۲ است و پیش‌بینی شده پس از ۹۲ تقاضا از روند کاهشی برخوردار شود، البته باید خدمات را در مناطقی که مسکن مهر می‌سازیم، ایجاد کنیم تا مردم نگران نباشند.

توقف ساخت در مورد واحدهایی که متقاضی ندارد

رضایی با بیان این‌که بلوک‌بندی براساس قیمت‌های مشخص در دستور کار قرار دارد، گفت: اگر نیاز به برخورد تعزیراتی باشد، اقدام لازم صورت گرفته، طرح فازبه‌فاز اجرا و با سوداگران برخورد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در شهر تهران اکنون ۱۴۰ هزار واحد در مرحله‌ی سفت‌کاری قرار دارد که تا شهریورماه افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: وعده می‌دهم افتتاح مسکن مهر در شهر تهران کمک بسیاری به مشکلات اجاره می‌کند همچنین در جاهایی هم که ساخت‌وساز شروع نشده و احساس کنیم واحد‌ها متقاضی ندارد، کار را متوقف می‌کنیم.

 

 

    نظرات