۶ منطقه پردرآمد در پایتخت

۶ منطقه پردرآمد در پایتخت

http://www.bananews.ir/معاون مالی و اداری شهرداری تهران از تامین ۸۰ درصد درآمدهای شهرداری از طریق ۶ منطقه کلانشهر تهران خبر داد و اعلام کرد: این در حالی است که هیچ کدام از این شش منطقه امکان گسترش و توسعه ندارند، اما مناطق دیگری همچون منطقه ۴ و ۲۲ شهرداری تهران پتانسیل افزایش درآمد و گسترش فضای توریستی دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران در دومین هم‌اندیشی تخصصی اقتصاد شهری با انتقاد از نظام درآمدی شهرداری اظهار کرد: از سال ۱۳۶۱ تاکنون نظام درآمدی شهرداری مبتنی بر ساخت‌وساز بوده است، به طوری که نسبت درآمدهای پایدار به ناپایدار بعد ازگذشت این همه سال، نسبت ۳۰ به ۷۰ (درصد) شده است، این در حالی است که در تمام دنیا این نسبت عکس است.

پورزرندی به مدیریت منابع مالی اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع مالی شهری از تامین منابع مالی مهم‌تر است. به همین دلیل در مرحله اول به دنبال حل مشکلات نیستیم، بلکه می‌خواهیم پتانسیل‌های مناطق شهر را شناسایی کنیم و از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش درآمدهای پایدار شهری استفاده کنیم.

کاهش هزینه‌های شهری با ارتقای فرهنگ شهروندی

حسن کریمیان شهردار منطقه چهار نیز با اشاره به حقوق متقابل شهروندان و شهرداری گفت: در صورتی که حقوق شهروندی به صورت متقابل از سوی مدیریت شهری و شهروندان رعایت شود موجب ارتقای فرهنگ شهری و در نتیجه منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

 

 

 

    نظرات