آبرساني به بیش از 7 هزار روستا با جمعيت بيش از 3 ميليون نفر در کشور/ سرمایه‌گذاری 19 هزار ميليارد تومانی وزارت نیرو برای محرومیت‌زدایی

آبرساني به بیش از 7 هزار روستا با جمعيت بيش از 3 ميليون نفر در کشور/ سرمایه‌گذاری 19 هزار ميليارد تومانی وزارت نیرو برای محرومیت‌زدایی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ميثم جعفرزاده" صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو که با حضور رئیس جمهور در حوزه ستادی این وزارتخانه برگزار شد، از آغاز عمليات اجرايي آبرساني به 7 هزار و 138 روستا با جمعيت بيش از سه ميليون نفر در مدت 30 ماه و با برآورد اعتباري 19 هزار ميليارد تومان از طريق عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن خبر داد.
رئيس مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو گفت: امروز عمليات اجرايي طرح‌هاي آبرساني و جهادي در هفت هزار و 138 روستای سراسر کشور و به صورت نمادين در 5 استان از کل کشور شامل استان‌هاي سيستان و بلوچستان، کهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبي به صورت ويدئو کنفرانس آغاز مي‌شود.
وي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از هشت ميليون نفر جمعيت روستايي در 13 هزار روستاي بالاي 20 خانوار و 15 هزار روستاي زير 20 خانوار در مواجهه با تنش آبي هستند، گفت: اگر قرار بود طبق سال‌های اخیر کار انجام شود قطعا ده‌ها سال براي آبرساني به مناطق محروم طول خواهد کشيد.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی، تصريح کرد: از ابتداي شروع دولت سيزدهم با هدف رفع نيازهاي ضروري و ارتقاي شاخص‌هاي بهره‌مندي از خدمات آب شرب و بهداشتي، تقويت روحيه جهادي و مشارکت مردمي در امر مقدس آبرساني ماموريت ويژه‌اي تعريف شد.
وي شوراي جهاد آبرساني را متشکل از خبرگان و متخصصان حوزه آب، خيرين حوزه آبرساني، نهادهاي مردمي و کمک‌رسان کشور و گروه‌هاي جهادي عنوان کرد و افزود: با تشکیل جلسه برای گروه‌ها و صدور احکام ويژه، کار در مرحله ابتدایی به پایان رسید و اقدامات جهادی وارد مرحله اجرایی شده است.
وي با بيان اينکه در ذيل شوراي جهاد آبرساني، مرکز جهاد آبرساني در وزارت نيرو با ماموريت ويژه در حوزه آبرساني در مناطق محروم شروع به‌کار کرد، گفت: با استفاده از ظرفيت قانون بودجه که در سال 1400 بود تفاهم‌نامه‌اي با قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) امضا و ساماندهي گروه‌هاي جهادي در مجموعه وزارت نيرو و تشکيل مجمع خيرين آبرسان کشور انجام شد.
جعفرزاده اظهار داشت: کار با برخي از روستاها با اولويت‌بندي روستاهايي که فاقد منابع تامين آب بودند، برخي روستاهايي که داراي منابع آب ناپايدار بودند و برخي روستاهايي که داراي منبع آب ولي فاقد کيفيت يا روستاهايي که داراي منبع تامين آب و فاقد شبکه توزيع بودند، آغاز شد.
وي اجراي 9 هزار و 70 کيلومتر خط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه آب روستايي به طول 11 هزار کيلومتر، تامين آب به ظرفيت 6 هزار و 216 ليتر در ثانيه، احداث يک هزار و 126 باب مخزن به ظرفيت 394 هزار و 600 مترمکعب و احداث 449 باب ايستگاه پمپاژ را به عنوان جزئیات پروژه‌ها عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات