افتتاح ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور

افتتاح ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کاکاوند" مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاح ۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو انجام شد، اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را حدود ۵۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۵۸ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو اجرا شده است.

کاکاوند، با اشاره به جهش اعتباری امسال در حوزه آب استان بخصوص آب روستایی که رقمی حدود 1400 میلیارد تومان مصوب شده است، گفت: علاوه بر این پروژه‌ها که امروز شاهد افتتاح آن هستیم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های متعدد دیگری را نیز در دست اقدام دارد.
وی از آبرسانی به ۴۶۰ روستای دارای تنش آبی در استان خبر داد و اظهار داشت: در ایام دهه فجر پروژه آبرسانی به ۱۲۲ روستا از این تعداد به بهره برداری رسید.

به گفته کاکاوند، برنامه شرکت آبفای استان برای آبرسانی به روستاهای باقی مانده از این ۴۶۰ روستا، آبرسانی پایدار به ۵۰ روستا تا پایان اسفند سال جاری، همچنین تلاش برای آبرسانی به ۲۶۰ روستای دیگر تا پایان خرداد ماه سال آینده و بهره‌مندی اهالی روستاهای باقی مانده از نعمت آب شرب سالم و پایدار تا پایان سال ۱۴۰۱ است. با اجرای این پروژه ها و تکمیل آنها شاهد افزایش شاخص بهره مندی آب شرب استان به عدد ۹۰ درصد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین امروز شاهد افتتاح ۳ پروژه آبرسانی در شهرستان کنگاور با اعتبار بالغ بر ۸۴ هزار میلیون ریال بودیم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات