فروش اوراق مشارکت برای آبرسانی به فلات مرکزی کشور

فروش اوراق مشارکت برای آبرسانی به فلات مرکزی کشور

http://www.bananews.ir/طرح آبرسانی فلات مرکزی کشور با فروش اوراق مشارکت پیگیری می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرعامل اداره آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام این مطلب گفت: یکی از مشکلات استان اصفهان، کمبود آب در حوزه زاینده رود است که برای رفع این مشکل، علاوه بر مدیریت مصرف، باید بتوانیم منابع جدید آبی برای حوزه زاینده رود و فلات مرکزی ایجاد کنیم.

محمدعلی طرفه اذعان کرد: در حال حاضر اعتبارات دولت کفاف اجرای طرح‌های آبرسانی به این حوزه را نمی‌دهد و با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این طرح‌ها، باید منابع مالی جدیدی جذب شود.

وی با بیان اینکه اوراق فروش رفته، برای طرح‌های آبرسانی به فلات مرکزی و کوهرنگ هزینه خواهند شد ، گفت: فروش ۲۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از ۱۶ اسفندماه در شعب منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شده است. وی گفت: انتظار می‌رود هموطنانی که به زاینده رود به عنوان یک طرح بزرگ ملی نگاه می‌کنند، با خرید اوراق، ما را در انجام این کار یاری کنند.

مدیرعامل اداره آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام اینکه هم‌اکنون حجم سد زاینده‌رود ۲۱۰ میلیون مترمکعب است، گفت: این حجم نسبت به متوسط درازمدت، ۷۰ درصد کاهش داشته است. طرفه ادامه داد: در حال حاضر ورودی سد ۱۶ مترمکعب و خروجی آن ۱۸ مترمکعب در ثانیه است که می‌بینیم با وجود کاهش حجم سد، ما همچنان از آن برای مصارف شرب و صنعت استفاده می‌کنیم.طرفه کاهش ۲۵ درصدی بارندگی در منطقه کوهرنگ نسبت به متوسط دراز مدت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با وجود بارندگی شهر اصفهان در سالی که گذشت، از آنجا که در این شهر آب قابل توجهی تولید نمی‌شود و زاینده رود هم تحت تاثیر سرشاخه‌های کوهرنگ است، همچنان با کمبود آب مواجه هستیم.

وی درباره این پرسش که آیا آب زاینده‌رود در ماه‌های آینده به روی اصفهانی‌ها بسته خواهد شد، گفت: بستگی به تحقق پیش‌بینی بارندگی‌ها دارد.

 

 

    نظرات