خط‌قرمز نیکزاد قربانی داد

خط‌قرمز نیکزاد قربانی داد

http://www.bananews.ir/وزیر راه‌وشهرسازی که دی‌ماه امسال با دست‌زدن به بزرگ‌ترین تغییر در ترکیب مدیران ارشد مسکن‌مهر امید داشت طلسم افتتاح واحدهای مسکونی‌مهر مربوط به تهرانی‌ها شکسته شود، دو روز پیش دومین تغییر نه چندان بزرگ در این حوزه را رقم زد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اواخر وقت اداری روز چهارشنبه مطلع شدیم مدیر عامل شهر جدید پردیس چند ساعت قبل با حکم وزیر راه‌وشهرسازی تغییر کرده است.

علی نیکزاد پیش‌تر -هفتم دی‌ماه- معاون خود در امور شهرهای جدید را تغییر داد و جمشید نورصالحی که از ابتدای دوره وزارتش، از ریاست سازمان مسکن اصفهان به این معاونت آورده شده بود را به سمت قائم‌مقامی منصوب کرد و مسوولیت هدایت ۸ شهر جدید را به فرد جدیدی که از استانداری سمنان انتخاب شده بود، واگذار کرد.

در شهرهای جدید هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر -معادل ۴۰ درصد کل این طرح- در حال ساخت است اما تاکنون حجم فوق‌العاده ناچیزی از افتتاح‌های سراسری مسکن‌مهر به شهرهای جدید اختصاص داشته است.

دولت برای پاسخ به تقاضای مسکن در کلان‌شهرها از جمله تهران، همه مسکن‌مهر مربوط به این کلان‌شهرها را در شهرهای جدید احداث کرده به‌طوری‌که در سه شهر جدید اطراف تهران شامل پرند، پردیس و هشتگرد بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت است که تاکنون حدود ۵ هزار واحد از آنها افتتاح شده است!

نیکزاد در ماه‌های اخیر به‌صورت نانوشته خط‌قرمزی برای مدیران این سه شهر جدید ترسیم کرده بود و مختصات آن را «افتتاح حداقل ۸ هزار واحد مسکن‌مهر در هر یک از این سه شهر تا قبل از عید ۹۱» تعریف کرده بود.در شهر جدید پردیس از اواخر تابستان بنا بود حداقل ۴ هزار واحد مسکن‌مهر افتتاح شود که به دلیل نبود خدمات زیربنایی، افتتاح این واحدها تاکنون محقق نشده و قرار است دوشنبه این هفته توسط رییس‌جمهور افتتاح شود.گفته می‌شود بخشی از اقدامات اساسی در شهر جدید پردیس توسط مدیرعاملی که هم‌اکنون از پردیس خداحافظی کرده انجام شده است.در پرند نیز از تابستان تاکنون قرار بوده ۸ هزار مسکن‌مهر افتتاح شود که به احتمال زیاد تا پایان امسال یا هفته اول فروردین بهره‌برداری خواهد شد.در هشتگرد نیز وضعیتی تقریبا مشابه پرند برقرار است. وزیر راه‌وشهرسازی در هفته‌های اخیر همه همت و توان مدیران را به‌کار گرفته تا قبل از نوروز ۹۱، بخشی هر چند ناچیز از انبوه مسکن‌مهر این سه شهر جدید را افتتاح کند تا به لحاظ روانی بر بازار مسکن تهران اثرگذار باشد و از التهاب احتمالی اجاره‌بها و قیمت مسکن در تابستان۹۱ جلوگیری کند و در عین حال خواسته جدی رییس‌جمهور درباره بازار مسکن تهران تامین شود.

 

 

    نظرات