گزارشی از اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی شبکه برق در شمال‌شرق خوزستان

گزارشی از اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی شبکه برق در شمال‌شرق خوزستان

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شمال‌شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به لزوم آماده‌سازی پست‌ها و خطوط جهت شرایط فصول پرباری در سال 1401 ، اقدامات مورد نیاز در این ناحیه در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محسن علی‌پناهی بیان کرد: با توجه به اینکه فصل گرما و پرباری از اواخر فروردین ماه در استان خوزستان آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد و طی این ایام گرمای شدید و طاقت فرسا و پیک بار سنگین با حداقل تغییرات بر روی تجهیزات اتفاق می‌افتد، آماده‌سازی پست‌ها و خطوط به منظور حفظ و پایداری شبکه در شرایط فصل پرباری و دماهای بیش از 50 درجه سانتی‌گراد، بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در این راستا امور بهره برداری ناحیه شمال‌شرق با همکاری سایر واحد‌های مرتبط معاونت بهره‌برداری اقداماتی جهت آماده سازی شرایط پست‌ها و خطوط با توجه به فرصت کم انجام کار در استان خوزستان را برنامه ریزی نموده که بخش اعظم آن تحقق یافته است.
مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شمال‌شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: رفع موارد گداختگی تجهیزات کلیه پست‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم‌سازی روی اتصالات، تعویض 6 ست کامل باطری در پست های اصلی شوشتر، هوانیروز، آبشار، انقلاب، اندیکا و تکمیل سایر سیستم های DC در پست‌های فرعی شوشتر، شعیبیه و دیمچه انجام گرفته و به پایان رسیده است.
علی‌پناهی ادامه داد: تعویض 2 دستگاه سکسیونر 11 کیلوولتی در پست هوانیروز، تعویض رله مکانیکی (پرشررلیف) و رفع نشت اساسی روی ترانس پست هوانیروز و چمران از دیگر اقدامات انجام شده بر روی شبکه در این ناحیه است.
وی گفت: عیب‌یابی رله حفاظت خط 132 کیلوولت در پست محمدآباد، بهبود وضعیت ولتاژ روی ترانس شماره 2 پست انقلاب، رفع اشکال مدارهای حفاظتی روی ترانسفورماتور های قدرت پست گتوند، رفع اشکال خطوط شهید عباسپور-اهواز2 و سد و نیروگاه مسجدسلیمان- اصلی شوشتر نیز انجام شده و این فعالیت‌ها نیز ادامه دارد.
براساس این گزارش، امور بهره‌برداری ناحیه شمال‌شرق وظیفه حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از پست ها و خطوط برق انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان را در شهرستان‌های مسجدسلیمان، شوشتر، لالی، اندیکا و گتوند بر عهده دارد.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات