نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی با مشارکت  ...

نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی با مشارکت ...

نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی با مشارکت ساکنان بومی/ تصویب 9 سند توسعه محله توسط فرمانداری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن کریمدادی با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیوسته توجه به امور زیرساختی را در دستورکار خود قرار داده و شهرداری نیز باید در این مسیر گام بردارد، اظهارکرد: بیش از یک سوم شهر مشهد مقدس را بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و حاشیه‌ای تشکیل داده و شرایط را به نحوی رقم زده که در شان مشهدالرضا(ع) نیست؛ برهمین اساس یکی از دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی این پهنه‌ها، سازمان بازآفرینی فضاهای شهری است.

وی افزود: البته باید توجه داشت در بحث ساماندهی حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، دستگاه‌های مختلف و متعددی مسئولیت دارند و امیدواریم با عزم جدی همه نهادهای مسئول و مدیریت صحیح، شرایط را به نحو ساکنان تغییر دهیم.

کریمدادی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده مشهد با مسائل و مشکلات متعددی همچون ریزدانگی، کم‌عرض بودن معابر، ساخت‌وساز غیراصولی و فقدان سرانه‌های خدماتی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: امیدواریم با تکیه بر ظرفیت بازآفرینی، پروژه‌های زودبازده و همچنین مشارکت مردمی و پای کار آمدن دستگاه‌های متولی شاهد بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت زیست شهری در این پهنه‌ها باشیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اسناد توسعه محلات هدف بازآفرینی، گفت: فرآیند تهیه و تصویب 12 سند توسعه محله طی ماه‌های آتی در شهرداری به اتمام خواهد رسید و جهت تایید و تصویب نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود؛ تاکنون 9 سند به تصویب فرمانداری رسیده تا براساس آن، برنامه و اولویت‌های عملکردی دستگاه‌های مختلف در این محلات تعیین شود.

کریمدادی افزود: تجربه چندین ساله مدیریت شهری نشان داده که ورود شهرداری به ساماندهی و بهسازی بافت‌‎های فرسوده، باید به صورت تسهیلگری باشد و از ورود مستقیم پرهیز کنیم؛ از جمله بهترین روش‌ها برای تحقق این مهم، مشارکت و پای کار آمدن ساکنان بومی است تا ضمن حفظ آنها در بافت، بتوان شرایط را ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعریف بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری و بازآفرینی در این بحث بسیار کارساز خواهد بود و با تدبیر سیاست‌های مناسب می‌توان اقدامات ارزنده‌ای شکل داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات