تعرفه برق 75 درصد از مشتركان بدون تغيير خواهد ماند

به گزارش پايگاه خبري توانير ، دكتر شقايق يوسفي معاون دفتر خدمات مشتركان توانير با حضور در برنامه سيماي خانواده با اشاره به تعرفه هاي جديد شركت توانير اظهار كرد: مشتركاني كه ميزان مصرف آنها معادل  الگوي تعيين شده و يا كمتر از آن باشد مشمول افزايش قيمت نخواهند شد، اين افزايش قيمت براي مشتركان پرمصرف كه سهم بيشتري از يارانه ها دارند تعيين شده، تا قيمت برق را به نرخ نزديك به واقعي پرداخت كند.
معاون دفتر خدمات مشتركان توانير با اشاره به اين كه مصرف برق 75 درصد از مشتركان در سطح الگو يا پايين تر از آن است، تصريح كرد: در كل كشور5 منطقه آب و هوايي از معمولي تا گرمسير 5 مشخص شده است كه  بيشتر مناطق ايران مانند شهرهاي تهران،شيراز ،تبريز و... در مناطق معمولي قرار گرفته اند مناطقي كه دماي آنها بالاتر يا رطوبت بالاتري را دارند مانند بوشهر و هرمزگان در مناطق گرمسيري با درجه بندي مشخص تعيين شده اند.
وي افزود: اين دسته بندي اقليمي مصرف متفاوتي در فصل هاي گرم سال دارد به همين منظور براي اجراي عدالت ميان مشتركان اين دسته بندي تعيين شد به طوريكه الگوي مصرف مشتركان بسته به موقعيت جغرافيايي متفاوت خواهد بود به طوري كه الگوي مصرف در مناطقي با رطوبت و گرماي بالا مانند هرمزگان خوزستان تا سه هزار كيلووات ساعت نيز تعيين مي شود.
وي با بيان اين كه  الگوي مصرف برق در فصل سرد در همه مناطق 200 كيلووات ساعت است، افزود:  الگوي مصرف در مناطق گرمسير از ابتداي فروردين ماه تغيير مي كند و متناسب با منظقه جغرافيايي افزايش مي يابد تا آسايش  مشتركان در استفاده از برق تامين شود.
يوسفي بيان كرد: با بررسي هاي صورت گرفته توسط كارشناسان حوزه صنعت برق براي مناطق عادي،  ميزان مصرف 200 كيلووات ساعت در ماه تعيين شد كه اين عدد با احتساب مصرف برق در بخش روشنايي، تجهيزات الكترونيكي و جلوگيري از اختلال در آسايش مشتركان براي شهرهايي مانند تهران، شيراز و تبريز  تعيين شده است.
معاون دفتر خدمات مشتركان توانير بيان كرد: استفاده از لامپ هاي كم مصرف و تجهيزات با بازدهي بالا در كنار استفاده از ظرفيت كامل ماشين لباسشويي و ظرفشويي براي شستشوي لباس و ظروف در مديريت مصرف برق تاثير گذار خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات