کرمانشاه، امسال ۲۵۵ بار لرزید

کرمانشاه، امسال ۲۵۵ بار لرزید

http://www.bananews.ir/مسوول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در مجموع ۲۵۵ زمین لرزه در گستره استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد فروزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه بزرگترین زمین لرزه در یازده ماهه امسال در ۱۸ فروردین ماه در حوالی قصرشیرین با بزرگی ۴٫۶ دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین به وقوع پیوست، گفت: بیشترین تراکم زمین لرزه ها در استان کرمانشاه در یازده ماهه گذشته به ترتیب حوالی قصرشیرین، پاوه، نودشه و گهواره بوده است.

وی با اشاره به افزایش زمین لرزه های به وقوع پیوسته در استان در سال جاری، افزود: در یازده ماهه نخست سال گذشته در مجموع ۱۷۷ زمین لرزه در گستره استان کرمانشاه به وقوع پیوست که بزرگترین آن‌ها یازدهم تیر ماه با بزرگی ۳٫۵ ریشتر در حوالی سومار رخ داده بود.

فروزی افزود: در حال حاضر شبکه لرزه نگاری کرمانشاه با شش ایستگاه خودکار تمامی زمین لرزه های محدوده استان و سایر استان‌ها و همچنین زمین لرزه های بزرگ کشورهای دیگر را ثبت و پردازش می کند.

وی ادامه داد: به زودی شبکه لرزه نگاری کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه لرزه نگاری غرب کشور با پوشش تمامی ایستگاه های پنج گانه استان‌های غربی به یکی از قطب های اجرایی در زمینه داده های لرزه نگاری تبدیل خواهد شد.

مسوول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در پایان گفت: با حمایت های مالی اداره کل مدیریت بحران استان کرمانشاه به روزترین تجهیزات لرزه نگاری خریداری شده و به زودی در ایستگاه ها نصب خواهد شد.

 

    نظرات