شهركردستان عاري از شبكه مسي شدند/اصلاح و بهسازي62 ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، هيوا لهونيان گفت: طول شبكه فشار ضعيف هوايي استان كردستان 5700 كيلومتر است كه تاكنون قريب به 3500 كيلومتر آن اصلاح و به كابل خودنگهدار تبديل شده است.
وي با اشاره به اينكه شبكه فشار ضعيف هوايي در بخش شهري شهرستان هاي ديواندره، دهگلان ، سروآباد و سنندج شمالي اصلاح و بهسازي شده است، افزود: كامياران اولين شهرستاني استان است كه شبكه برق آن به طور كامل اصلاح و به كابل خودنگهدار تبديل شده است.
وي با تاكيد بر اينكه تا پايان خرداد سال آينده شبكه فشار ضعيف هوايي امور برق جنوب شهرستان سنندج در بخش شهري و روستايي نيزاصلاح، بهسازي و تبديل به كابل خودنگهدار خواهد شد، اظهارداشت: مقرر است تا پايان شهريور ماه سال 1401 كل شبكه فشار ضعيف هوايي در دو بخش شهري و روستايي استان به كابل خودنگهدار تبديل شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان افزود: امسال تاكنون بيش از 1033 كيلومتر شبكه در نقاط مختلف استان اصلاح، بهسازي و به كابل خودنگهدار تبديل شده است كه 611 كيلومتر آن روستايي و 422 كيلومتر آن نيز در حوزه شهري قرار دارد.
لهونيان خاطرنشان كرد: طي دو سال و نيم اخير 3500 كيلومتر شبكه سيم مسي با استفاده از روش هاي نوين و تكنولوژي هاي جديد و با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد تومان اصلاح، بهسازي و به كابل خود نگهدار تبديل شد و همزمان عمليات رفع حريم و جمع آوري تيرهاي فرسوده برق نيز در شبكه انجام شد.
وي هدف ازتبديل شبكه فرسوده و فشارضعيف برق به كابل خودنگهدار را افزايش قابليت اطمينان و ظريب ايمني شبكه عنوان كرد و گفت:افزايش پايداري شبكه، تامين ولتاژ استاندارد براي مشتركان، كمك به مبلمان شهري و روستايي، جلوگيري از سرقت انرژي و تجهيزات شبكه و در نتيجه جلوگيري از ورود آسيب به وسايل برقي مشتركان از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات