پیشرفت ۹۷ درصدی عملیات حفاری تونل صدر - نیایش

پیشرفت ۹۷ درصدی عملیات حفاری تونل صدر - نیایش

http://www.bananews.ir/معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: عملیات حفاری تونل صدر - نیایش پیشرفتی ۹۷ درصدی داشته و به زودی عملیات حفاری آن به پایان می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی در نشست خبری روز دوشنبه خود با بیان اینکه تونل نیایش بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: عملیات حفاری این پروژه ۹۶ درصد پیشرفت داشته است و بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر عملیات حفاری زیرزمینی داشته ایم.

وی با بیان اینکه رشد ۵۳ درصدی در طول یک سال اتفاق نادری برای مهندسین کشور محسوب می شود، گفت: تمامی حفاری این تونل در منطقه آبرفتی انجام شد که دارای دو تونل مجزا که این کار را برای ما بسیار سخت کرده بود زیرا تجهیز کارگاه ها در نقاط مختلفی است و مدیریت آن چندین برابر زمان می برد.

حسینی ادامه داد: طراحی تونل نیایش بر اساس آخرین استانداردهای اروپایی و در بحث راه و تأسیسات این تونل از دانش روز دنیا استفاده کرده ایم. همچنین دو گروه متخصص که ایرانی است در کنار پیمانکار خارجی این تکنولوژی را فرا گرفته اند که در پروژه های آینده مطمئنا مسلط تر از قبل این فعالیت را انجام می دهد.

معاون شهردار تهران از حفظ داشته ها و تعمیر و نگهداری پروژه های عمرانی شهر به عنوان برنامه های استقبال از بهار این معاونت نامبرد و گفت: تعمیر و نگهداری حلقه مفقوده فنی و عمران است. یک پل اگر از سال اول نگهداری نشود، عمرش به شدت کاهش پیدا می کند و لایحه ای برای ایجاد سازمان مهندسی نگهداری شهر تهران، تدوین شده است که به زودی به شورا ارائه می شود.

به گفته حسینی در سال ۹۰ هفتاد کیلومتر معارض تأسیساتی رفع شده است.

 

 

    نظرات