افزایش صادرات سیمان از ایران به افغانستان

افزایش صادرات سیمان از ایران به افغانستان

http://www.bananews.ir/رئیس هیئت تجاری بازاریابی افغانستان خواستار افزایش صادرات سیمان از خراسان شمالی به افغانستان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلام‌نبی عیدی‌زاده ظهر امروز در جریان بازدید از کارخانه سیمان مرکز خراسان شمالی، کیفیت و تنوع محصولات این کارخانه را از مزایای این واحد تولیدی صنعتی برشمرد.

وی تصریح کرد: افغانستان برای بازسازی و آبادانی نیازمند استفاده از مصالح ساختمانی به ویژه سیمان است که البته هم اکنون بخش زیادی از نیازهای کشور به سیمان توسط جمهوری اسلامی تأمین می‌شود.

رئیس کارخانه سیمان بجنورد هم در این بازدید هیئت تجاری افغانستان با بیان اینکه تنوع تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارخانه به شمار می‌رود، افزود: هم اکنون ۱۰ نوع سیمان در این واحد تولید می‌شود.

محمد یوسفی اظهار داشت: هم اکنون به خاطر این ویژگی‌ها بخش زیادی از تولیدات این کارخانه به کشورهای مختلف منطقه از جمله افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

وی نسبت به هرگونه همکاری و افزایش صادرات سیمان به افغانستان اعلام آمادگی کرد و گفت: جمهوری اسلامی برای بازسازی افغانستان اهتمام و توجه ویژه‌ای دارد و مصالح مورد نیاز را تأمین و در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

در این مراسم بخش‌های مختلف کارخانه سیمان پنج هزار و ۵۰۰ تنی بجنورد مورد بازدید ۱۷ نفر از هیئت تجاری بازاریابی افغانستان قرار گرفت.

قرار است تا ساعاتی دیگر هیئت تجاری افغانستان به خراسان شمالی در قالب میز مذاکرات قراردادهای تجاری در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

برای عقد قرارداد تجار و بازرگانان خراسان شمالی با افغانستان پنج گروه مصالح ساختمانی، مواد غذایی، پلاستیک، مواد شیمیایی تشکیل شده است.

گروه تجاری و بازاریابی افغانستان برای بازدید از توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی استان سفر سه روزه‌ای را به خراسان شمالی انجام دادند.

 

    نظرات