بررسی حضور سرمایه‌گذاران سوئدی در انزلی

بررسی حضور سرمایه‌گذاران سوئدی در انزلی

http://www.bananews.ir/رییس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی - ایران پیشنهاد تشکیل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال جنوب در منطقه آزاد انزلی با همکاری ۲ کشور ایران و سوئد را ارائه کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اصغر امانی در بازدیدی که وزیر مختار سفارت و وابسته بازرگانی سوئد در ایران از منطقه آزاد انزلی انجام داد، گفت: هم‌اکنون چند شرکت از سوئد و کشورهای اسکاندیناوی به منظور فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است، از این رو تشکیل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال - جنوب در منطقه آزاد انزلی با همکاری دو کشور می‌تواند زمینه گسترش ترانزیت۵۰ میلیون تنی موجود میان دو نقطه از جهان باشد.

رییس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی - ایران اظهار کرد: با توجه به تلاش ایران به منظور فعال کردن این کریدور و اهمیت استراتژیک این مسیر تجاری در ترانزیت میان کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا و نقشی که استان گیلان و منطقه آزاد انزلی در تحقق و توسعه فعالیت این کریدور دارد، ایجاد چنین شرکتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کارل لیفلاند، وزیر مختار سفارت و وابسته بازرگانی سوئد در ایران نیز با بیان اینکه این منطقه دارای ظرفیت‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران سوئدی است، اعلام کرد: این نخستین سفر من به بخش‌های مختلف ایران است و بسیار خوشحالم که بازدیدها و مذاکراتم از استان گیلان و منطقه آزاد انزلی آغاز شده و حضور شرکت‌های سوئدی در این منطقه نشان از ویژگی‌ها و مزیت‌های فراوان آن برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

به گفته وی، وجود ظرفیت‌های قانونی بین‌المللی در این منطقه و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش حضور سرمایه‌گذاران سوئدی است.

وزیر مختار سفارت و وابسته بازرگانی سوئد در ایران هدف از دیدار خود را آشنایی نزدیک با توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی صنعتی بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در دیدار از منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک بخش‌های خصوصی مشاهده شد که در بازگشت حامل بسته‌های پیشنهادی متعددی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های ترانزیتی، تولیدی و صنعتی کشورم خواهم بود.

وی خواستار توسعه مذاکرات میان تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور به منظور اجرایی کردن توافقات کلی میان مسوولان دولتی شد و افزود: ما موافق تشکیل کارگروه تخصصی توسعه مبادلات اقتصادی دو کشور برای نزدیک شدن و جست‌وجوی ظرفیت‌های جدید همکاری هستیم؛ زیرا حجم مبادلات موجود در حد انتظار روابط دو ملت نیست.

 

 

    نظرات