الزام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر به اخذ تاییدیه شورای مسکن

الزام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر به اخذ تاییدیه شورای مسکن

http://www.bananews.ir/معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آن دسته از پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر و پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیستند، باید با اخذ تاییدیه از شورای مسکن نسبت به تعیین تکلیف وضعیت قراردادشان اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامحسین حسینی نیا با اشاره به طرح ساماندهی تعاونی‌های مسکن مهر به خبرنگار تعاون ایسنا گفت: هدف ما از ساماندهی تعاونی‌های مسکن مهر این است که نسل اول متقاضیان مسکن مهر را که در قالب تعاونی‌های مسکن مهر ساماندهی شدند و چیزی در حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را تحت پوشش دارند، پایان کارشان را تا شهریور سال ۹۱ جشن بگیریم.

وی افزود: در این راستا کمیته‌ای را با حضور کارشناسان و مدیران ملی و استانی وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کردیم که به طور هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد و هر هفته وضعیت تعاونی‌های مسکن یک یا دو استان در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسینی‌نیا ادامه داد: همچنین مدیران کل استانی موظف شده‌اند در استان‌ها جلسات هفتگی بگذارند و اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری مجامع عمومی تعاونی‌های مسکن مهر را در موعد مقرر به عمل آورند و اطلاعات سامانه نظارت بر مسکن مهر را بروز رسانی کنند.

به گفته معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون و کار مقرر شده است تا پروژه‌های نیمه تمامی که دارای قابلیت نیمه تکمیل و تعدیل بلوک به بلوک هستند، مشخص و معرفی شوند و در یک برنامه زمان‌بندی شده در دستور کار و اقدام قرار بگیرند و پیگیری شود که حتی المقدور هزینه باقیمانده کلیه پروژه‌ها مقطوع شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر تعاون و کار در امور تعاونی‌های مسکن مهر در عین حال اضافه کرد: آن دسته از پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر و پروژه‌هایی که از پیشرفت مناسب فیزیکی برخوردار نیستند باید با اخذ تاییدیه از شورای مسکن نسبت به تعیین تکلیف وضعیت قراردادشان اقدام و گزارش هفتگی خود را به وزارتخانه ارسال کنند.

حسینی‌نیا متذکر شد: همه تعاونی‌های مسکن مهر مکلفند که همکاری لازم را با این کمیته به عمل آورند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برخورد با تعاونی‌هایی که نسبت به تعهدات خود پایبند نیستند، هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

 

    نظرات