تندباد همراه با گرد و خاک شدید اردبیل را فرا گرفت

تندباد همراه با گرد و خاک شدید اردبیل را فرا گرفت

http://www.bananews.ir/تندباد شدید همراه با گرد و خاک و یا کولاک هوای سردی نسبت به روزهای گذشته در اردبیل حاکم کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کارشناس سازمان هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سرعت باد در مرکز استان اردبیل به ۲۰ متر در ثانیه یا ۷۲ کیلومتر در ساعت می رسد.

علی دولتی مهر با بیان اینکه سرعت وزش باد در فرودگاه اردبیل و شهرستان سرعین بیش از سایر مناطق استان است، افزود: این وضیعت جوی که در سطح استان حاکم شده سبب افت شدید دما تا هفت درجه سانتی گراد نسبت به روزهای گذشته شده است.

ناپایداری جوی تا جمعه ادامه دارد

وی با بیان اینکه انتظار می رود از عصر روز سه شنبه وضعیت پایداری در منطقه حاکم شود، اعلام کرد: از روز پنجشنبه نیزدمای هوا نسبت به امروز افزایش می یابد و به طور مجدد از روز جمعه وضیعت جوی اردبیل ناپایدار خواهد شد.

به گفته این کارشناس پیش بینی می شود تا آخر سال هوای سردی در منطقه حاکم شده و انتظار می رود در سال آینده هوای بهاری در استان حاکم شود.

دولتی مهر از بارش برف در بیشتر نقاط استان از جمله؛ پارس آباد، بیله سوار، خلخال، نیر و سرعین از بعد از ظهر امروز خبر داد و عنوان کرد: دمای هوا در شامگاه امروز در این مناطق افت بیشتری خواهد داشت.

دمای هوای اردبیل سردتر از سایر مناطق

وی دمای فعلی اردبیل را منفی یک درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: سرما حاکم در شهر اردبیل به دلیل اینکه با وزش باد شدید همراه است از سایر مناطق بیشتر سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده است.

همچنین مدیر کل راه ترابری استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از بارش برف و کولاک دربیشتر مناطق استان به ویژه محورهای صعب العبور استان خبر داد و افزود: در گردنه های صائین، الماس و حیران عبور و مرور به سختی انجام می گیرد و کولاک حاکم در جاده ها اجازه نمک پاشی را به راهداران نمی دهد.

هدایتی با بیان اینکه رانندگان از مسافرتهای غیر ضروری پرهیز کنند از آنها خواست وسائط نقلیه خود را مجهز به وسایل گرمازا و زنجیر چرخ کنند.

تندباد مردم اردبیل را خانه نشین کرد

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام راههای استان باز است، افزود: وزش باد شدید سبب انحراف برخی از خودروها از مسیر خود می شود و ضرروی است رانندگان با سرعت مطمئنه و با رعایت نقاط ایمنی رانندگی کنند.

گفتنی است، وزش باد سرد در سطح استان اردبیل به ویژه در مرکز شهر بسیاری از شهروندانی که قصد خرید عید نوروز یا آمادگی برای استقبال از بهار را داشتند، خانه نشین کند.

افت شدید دما زندگی عادی مردم اردبیل را مختل کرده و سبب افزایش استفاده از وسایل گرما زا شده است.

 

 

    نظرات