بازدید وزیر نیرو از پروژه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی گرمابدشت طرح آبرسانی گرگان

بازدید وزیر نیرو از پروژه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی گرمابدشت طرح آبرسانی گرگان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وزیر نیرو در این بازدید بر تسریع در این پروژه تا قبل از فصل از گرم سال تاکیدکرد.
علی‌اکبر محرابیان بر تامین منابع اعتباری پروژه تا پایان اجرای طرح تاکید کرد و افزود: از محل اعتبارات اضطراری و تنش آبی، مشکل آب شرب استان گلستان می‌بایست مرتفع شود.
سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در خصوص اجرای این طرح گفت: عملیات تکمیل، تجهیز و اتصال مخزن 20 هزار متر مکعبی به خط اتصال شرب گرگان با پیشرفت  ۹۵ درصد در حال انجام است و در نهایت به شبکه شرب گرگان وصل می‌شود.
وی افزود: اتصال این مخزن به شبکه شرب گرگان، به مدیریت توزیع آب در شهر گرگان کمک می‌کند و می‌تواند ساعات قطعی آب را در شهرستان گرگان را کاهش دهد.
حسینی با اشاره به اثرات وارد شدن مخزن مذکور به خط انتقال گرگان گفت: با توجه به اینکه مخزن مذکور جهت ذخیره سازی و تعادل هیدرولیکی منبع آب زیرزمینی محورهای والش آباد و فاضل آباد و آب‌های سطحی حوضه جنوب شرقی شهرستان گرگان است و با توجه به اختلاف رقوم نسبت به مخازن ذخیره زون 3و4 شبکه توزیع  شهر گرگان، با اتصال مخزن 20 هزار متر مکعبی گرمابدشت به خط انتقال ، تاب آوری شبکه را افزایش می‌دهد.
وی بیان کرد: همچنین حجم کنونی مخازن شهرستان گرگان  88 هزار مترمکعب است که با افزودن مخزن مذکور، به میزان 20 درصد به حجم مخازن شبکه افزوده می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات