اجرای طرح‌های مختلف برای رفع تنش‌آبی استان گلستان در زمان کوتاه/ تکمیل طرح‌های آبرسانی در دستور کار وزارت نیرو

اجرای طرح‌های مختلف برای رفع تنش‌آبی استان گلستان در زمان کوتاه/ تکمیل طرح‌های آبرسانی در دستور کار وزارت نیرو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" روز جمعه در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب گرگان با بیان اینکه در بخش آب باید اقدامات گسترده‌ای را در این استان انجام دهیم، گفت: در استان گلستان عقب ماندگی‌های جدی در این زمینه داریم که ابتدا باید با تخصیص اعتبار سدهای نیمه‌تمام در این استان را تکمیل کرده تا بتوانیم آب‌های استان را مهار کنیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه اعتبارات خوبی در این سفر پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: در موضوع آب شرب در گرگان و شهرهای دیگر متاسفانه با تنش آبی مواجه هستیم، اما در این سفر پیش‌بینی شده از محل اعتبارات اضطراری و تنش آبی، طرح‌هایی را به صورت سریع اجرا کرده تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.
به گفته محرابیان، تکمیل طرح‌های آبرسانی نیاز به اعتبارات و زمان بیشتری دارد که این مسئله در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
وی با اشاره به موضوع فاضلاب، میزان برخورداری استان گلستان در این زمینه را نسبت به متوسط کشوری کمتر دانست و افزود: در اولین برنامه، اجرای واحد دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب گرگان را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم که در مدت زمان حداقلی واحد دوم اجرا شود تا بخشی قابل توجهی از مشترکان به شبکه متصل شوند.
وزیر نیرو گفت: پساب تصفیه شده در واحد اول تصفیه‌خانه گرگان که از کیفیت مناسبی برخوردار بوده‌، باید به‌عنوان بازچرخانی در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع را دنبال خواهیم کرد که با بازتخصیص پساب به صنعت، آب تخصیصی فعلی نیز به مصارف شرب و کشاورزی اختصاص پیدا کند.
وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت برق‌رسانی روستایی در استان گلستان، اظهار کرد: در حاضر تقریبا تمامی روستاها و شهرهای استان گلستان از نعمت برق برخوردار هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات