پیام نوروزی علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی

پیام نوروزی علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در سال ۹۱ ساخت یک میلیون واحد جدید مسکونی در دستور کار است، گفت: تلاش بر این است تا پایان سال ۹۲، سه میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور به بهره برداران تحویل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در پیام نوروزی علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی آمده است: خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق داد در سال ۱۳۹۰، سالی که ازسوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی مزین گردیده بود، در حوزه راه و مسکن با کار و همت جهادگونه برگ پرافتخار دیگری در کارنامه درخشان دولت خدمتگزار به ثبت رسانیم.

وزارت راه و شهرسازی در پی ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در اوایل سالجاری با مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل و به عنوان وزارتخانه پیشگام در طرح چابک سازی بدنه دولت همراه با اصلاح ساختار سازمانی خود جایگاه شایسته ای در عرصه خدمت به نظام اسلامی و مردم کشورمان کسب کرد.

در این پیام می خوانیم: سالی که گذشت در پرتو عنایات حق تعالی و تلاش همکاران، فصلی نو برای راه و شهر سازی کشورمان محسوب شد. فصلی که با همت متخصصان و نیروهای کار آمد تغییر محسوسی در شاخص های عملکردی بوجود آورد و سرشار از موفقیت در قلمرو صنعت حمل و نقل و مسکن و شهرسازی بود و دستاوردهای ارزشمندی در این عرصه ثبت گردید،که بخشی ازآن در دهه مبارک فجرامسال شامل افتتاح ۲۱۹۱۹۲ واحد مسکن مهر(شهری و روستایی) ، ۳۲ پروژه بیمارستانی و مرکز بهداشتی و۱۷۸۱ پروژه در بخش حمل ونقل با اعتباری بالغ بر۳/ ۲۵۸۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

از آنجا که مسکن همواره دغدغه اصلی و اساسی دولتها و مردم بوده است واقدامات صورت گرفته در‌ گذشته تاثیرات محدودی براین بخش داشته ، طرح مسکن مهر به منظور تاثیر گذاری مستقیم بر بازار مسکن و حل مشکل مسکن دهک های میان درآمدی و کم در آمد طرح ریزی و اجرا و براساس آن، کار ساخت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد و حدود ۷۰۰ هزار واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

در سال ۹۱ نیز ساخت یک میلیون واحد جدید در دستور کار است و تلاش بر این است در مجموع تا پایان سال ۹۲، سه میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور تحویل بهره برداران شود.

در بخش شهرسازی نیز در راستای ترویج الگوی معماری ایرانی اسلامی و در سایر بخشها از قبیل عمران و بهسازی بافت فرسوده ،احداث ساختمانهای دولتی و عمومی و پروژه های بیمارستانی ،استفاده از فن آوریهای نوین،جلب سرمایه گذاری خارجی اقدامات ارزنده ای صورت پذیرفته است.

در بخش راه نیز مهمترین وظیفه این وزارتخانه به عنوان متولی حمل و نقل، سیاست گذاری ، برنامه ریزی،‌هدایت و نظارت برای انجام حمل ونقل راحت،‌ سریع ،‌ایمن و بهینه، روان و گسترده در زمینه های ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای است و این وزارتخانه همگام با سیاستهای کلی دولت اقدامات موثری را در شقوق مختلف حمل و نقل سرلوحه برنامه های خود قرار داده است و در این راستا در سال گذشته ۵۴۱ پروژه با اعتبار ۴۶/۸۷۵۱۹ میلیارد ریال انجام شد.

در ایام نوروز امسال جا به جایی حدود ۶۰ میلیون مسافر در کلیه شقوق حمل و نقلی پیش بینی می گردد که برای تسهیل این تعداد سفر ستادی در وزارت راه و شهرسازی برای هماهنگی تمامی زیربخشهای حمل و نقلی تشکیل شده است.

جهت تسهیل در حمل و نقل زمینی فروش بلیت اتوبوس برون شهری و قطار به صورت اینترنتی از ۲۲ بهمن و فروش حضوری از اول اسفند ماه آغاز گردیده و ۱۸ هزار اتوبوس، ۳۳ هزار مینی بوس و ۳۴ هزار سواری کرایه برون شهری آماده خدمت به مسافران در طرح نوروزی هستند.

در پیام نوروزی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است: ۱۵۷ اکیپ راهداری به صورت اکیپ نوروزی متناسب با راه های کشور با شروع طرح نوروزی در جاده ها مستقر خواهند شد. حدود ۱۲۰۰ گشت راهداری مجهز به موقعیت یاب و ۷۱۲ اکیپ تعمیراتی و امدادی با امکانات وزارت راه و شهرسازی نیز فعال و به مسافران خدمت رسانی خواهند داشت ونیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در تمام پایانه هامستقر خواهند بود . ۴۵ فروند شناور مسافری و تفریحی به غیر از اتوبوس دریایی در ایام نوروز به کارگیری خواهد شد.

به کارگیری ۲۰۰ رام قطار، ۴۰۳۶ صندلی جدید، و در مجموع استفاده از ۸۰ هزار صندلی در هر روز درخطوط ریلی و همچنین آماده سازی و تعمیر ۱۱۴ واگن مسافری، تجهیز ایستگاه های قطار، افزایش ۴۵ درصدی پروازهای فوق العاده در مسیرهای داخلی،‌صدور ۳۰۶۶ فرکانس پروازی در مسیرهای خارجی و داخلی ، تشکیل ۲۰ تیم بازرسی برای جلوگیری از تخلفات شرکتهای هواپیمایی جهت سوق دادن مسافرین به سفری ایمن، مطمئن ، همراه با آرامش در ایام نوروزی از دیگر اقدامات این وزارتخانه در بخش حمل و نقل است.

در اینجا لازم می‌دانم از زحمات همه سخت کوشان حوزه مسکن و شهرسازی و همه تلاشگران و خدمتگزاران عزیز شاغل در صنعت حمل و نقل اعم ازجاده ای، ریلی ،هوایی، دریایی و همه کسانی که وظیفه نگهداری و آماده سازی، کنترل حمل ونقل در زمین، دریا و هوا را برعهده دارند و با تلاش مضاعف خود زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم شریف ایران اسلامیمان را فراهم نموده اند تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم در سایه الطاف و عنایات خداوند متعال هم میهنان عزیز با دقت و مراقبت و رعایت نکات ایمنی سفری ایمن و مطمئن در ایام نوروز و سالی توام با سلامتی، ‌سربلندی و افتخار در پیش رو داشته باشند.

امیدوارم در سال آینده نیز به لطف پروردگار منان، ‌شاهد حضور موثر و پرثمر وزارت راه و شهرسازی در عرصه های مختلف تامین نیازهای جامعه اسلامیمان در دو بخش مهم و حیاتی حمل و نقل و مسکن و شهرسازی باشیم و با تکیه بر توان مهندسی و کارشناسی دست اندرکاران خدوم این حوزه در جهت اعتلای اهداف متعالی دولت خدمتگزار توفیق داشته باشیم.

 

 

    نظرات