درختان تبریز با بلورهای برفی میزبان بهار می‌شوند

درختان تبریز با بلورهای برفی میزبان بهار می‌شوند

http://www.bananews.ir/در حالی که همگان در انتظار باز شدن شکوفه‌های بهاری بر درختان هستند، درختان شهر تبریز با بلورهای برف به استقبال بهار می‌روند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بارش سنگین برف در روزهای پایانی سال فضایی زمستانی به شهر تاریخی تبریز و کوچه و خیابان‌هایی داده است که در هفته‌های اخیر خود را برای استقبال از نوروز و بهار طبیعت آماده می‌کردند.

حدود ۲۴ ساعت از آغاز بارش برف در سطح شهر تبریز می‌گذرد و بارش که در ساعاتی تند و گاهی کند شده است همچنان ادامه دارد.

هرچند نیمه تعطیل بودن مدارس و مراکز آموزشی موجبات آسودگی خانواده‌ها از تردد فرزندان خود در سطح شهر را فراهم کرده است ولی می‌توان در جای جای شهر گروه‌های چند نفره کودکانی را مشاهده کرد که بیشتر از همیشه از آمدن برف خوشحال هستند و آمدن این برکت آسمانی را با شادی و بازی‌های کودکانه جشن گرفته‌اند.

سازمان‌ها و نهادهای مسئول در مدیریت شهری اما شب و روز پرکاری را پشت سر گذاشتند و با تلاشی بی‌وقفه برای باز ماندن راه‌های ارتباطی تلاش کرده‌اند با این حال بسیاری از معابر فرعی و نقاط مرتفع‌تر شهر با بسته شدن خیابان‌ها و کوچه‌ها مواجه هستند.

تصادف وسائل نقلیه به دلیل نداشتن دید کافی یا مشکل در کنترل وسیله نقلیه نیز از دیگر مشکلاتی است که تعدادی از همشهریان و پلیس راهنمایی و رانندگی را درگیر کرده است.

پاشیدن شن و نمک در سطح خیابان‌ها و حرکت ماشین‌های برف روب توانسته تا حدودی موجب تسهیل رفت و آمد عمومی شود هرچند کمبود وسائل نقلیه عمومی به خصوص تاکسی‌های شهری موجب شد تا شهروندان روز سختی را سپری کنند. مشکلی که لازم است با تمهیداتی مانند تعیین تاکسی‌های کشیک برای ساعات مختلف و شرایط ویژه مرتفع شود.

اما شاید سخت ترین بخش قضیه را خانم‌های خانه‌دار تبریزی متحمل شدند. خانم‌های پرتلاشی که از چند روز قبل در حال تمیز کردن خانه و خانه تکانی نوروزی بودند و اکنون باید بخشی از آن اقدامات را دوباره انجام دهند تا شیشه‌ها و حیاط منزلشان هم برای آمدن بهار پاکیزه و نظیف باشد.

با این حال، برف همچنان می‌بارد و این شاید نوید بخش سالی باشد که به همراه بلورهای سپید برکت خداوند متعال، کشورمان و شهر زیبایمان تبریز را مورد لطف قرار داده است.

برف مدارس ۱۲ منطقه آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

بارش برف و کولاک شدید موجب تعطیلی مدارس در برخی مناطق آذربایجان شرقی شد.

رشید رضایی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این باره به خبرنگار فارس در تبریز گفت: به علت بارش برف و کولاک شدید و برودت هوا مدارس برخی مناطق استان آذربایجان شرقی امروز شنبه بیست و هفتم اسفند تعطیل است.

وی افزود: در اثر بارش برف سنگین و کولاک شدید و برودت هوا در مناطق هریس، اهر، هوراند، کلیبر، مرند، ورزقان، خاروانا، صوفیان، شبستر، اسکو، تسوج، خسروشهر مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در شیفت صبح و بعد از ظهر امروز شنبه بیست و هفتم اسفند تعطیل است.

ارتفاع برف در هشترود به ۳۰ سانتی‌متر رسید

خسرو اسدپور رئیس اداره راه و ترابری هشترود گفت: بارش سنگین برف و کولاک (برف ۳۰ سانتی متری) راه ارتباطی ۱۵۰ روستای این شهرستان را در آستانه عید نوروز مسدود کرد.

وی با بیان اینکه بارش برف همراه با کولاک از عصر روز گذشته در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تردد در محور هشترود - مراغه به کندی در جریان بوده و در صورت ادامه بارش برف احتمال بسته شدن این محور وجود دارد.

اسدپور با بیان اینکه محور هشترود - چاراویماق نیز به علت بارش سنگین برف توام با کولاک بسته شده، ادامه داد: در زمان حاضر تردد در محورهای هشترود به قره چمن، میانه و آزاد راه پیامبر اعظم(ص) به کندی در جریان بوده و فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

بسته شدن راه ۱۲۰ روستا در شهرستان بستان‌آباد بر اثر برف و کولاک

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بستان‌آباد گفت: راه ارتباطی ۱۲۰ روستا در این شهرستان بر اثر بارش سنگین برف و کولاک شدید بسته شده است.

قاسم قمری با بیان اینکه ارتفاع برف در بعضی از مناطق این شهرستان به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد، گفت: آزاد راه پیامبر اعظم و راه‌های اصلی در این شهرستان باز بوده و رفت و آمد با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

کولاک شدید راه ۱۰ روستا در بخش مرکزی اسکو را مسدود کرد

فرماندار شهرستان اسکو از مسدود شدن راه ۱۰ روستا بر اثر کولاک شدید در دهستان‌های "گنبرف" و "سهند" در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

صفر آثری افزود: بر اثر نفوذ سامانه سرما و کولاک شدید برف که از دیشب در جاده‌های برف گیر و کوهستانی روستایی بخش مرکزی آغاز شده، راه روستایی دهستان گنبرف و سهند به طور کلی مسدود و امکان تردد وسائل نقلیه در این مسیرها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: به غیر از مسیرهای یادشده، تمام راه‌های روستایی بخش مرکزی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

 

    نظرات