مسکن، رقیب جدی بورس در سال۹۱

مسکن، رقیب جدی بورس در سال۹۱

http://www.bananews.ir/کارگزار بورس اوراق بهادار و دبیر کل سابق کانون کارگزاران سال ۹۰ را سال مطلوبی برای فعالان بازار سرمایه ندانست و عنوان کرد که با وجود بازارهای رقیبی چون مسکن در سال آینده باید عرضه های اولیه در سال ۹۱ مدام ادامه یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین خزلی خرازی ـ کارگزار باسابقه بورس تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد بورس در سال ۹۰ اشاره کرد وگفت: سال ۹۰ به لحاظ میانگین بازدهی، سال مطلوبی برای فعالان بازار سرمایه نبود به‌طوری که شاخص بورس کاهش یافت و تعداد عرضه‌های اولیه نیز کم بود.

وی افزایش بازار‌های رقیب بازار سرمایه شامل اوراق مشارکت، نرخ ارز، توسعه و سپرده‌های بانکی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: به این ترتیب میانگین بازدهی سال ۹۰ به هشت درصد کاهش یافت و شرکت‌های صادراتی که جهش‌های درآمدی داشتند در انتهای جدول قرار گرفتند.

این کارشناس بانک سرمایه رقیب جدی بورس در سال آینده را مسکن دانست و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شرکت‌های بزرگی وارد بازار سرمایه نشد به این ترتیب اگر خصوصی‌سازی ادامه یابد و عرضه‌های اولیه و ورود شرکت‌ها مدام ادامه داشته باشد، بورس رونق گرفته و ارزش و حجم معاملات افزایش می‌یابد.

خرازی به پیش‌بینی اوضاع بورس در سال ۹۱ پرداخت و افزود: با حفظ وضع موجود بورس یکی از گزینه‌های مطلوب سرمایه‌گذاری در سال ۹۱ است. البته در سال جدید شروع انتخابات ۹۲، تغییر مجلس و موضوع تحریم‌ها و تهدید‌های بین‌المللی به همراه بازار‌های رقیب مطرح است.

دبیرکل سابق کانون کارگزاران عنوان کرد: با این حال و با توجه به این‌که سرمایه‌گذاران طلا و ارز اشباع شده‌اند پیش‌بینی می‌شود که حداقل در چهار ماهه اول سال ۹۰ سرمایه‌ها وارد بورس شود.

 

    نظرات