مسافران حواله ارزی خود را از بانک‌های سطح شهر تهیه کنند

مسافران حواله ارزی خود را از بانک‌های سطح شهر تهیه کنند

http://www.bananews.ir/مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار پرواز در فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام شده است، گفت: بهتر است مسافران حواله‌های ارزی خود را از شعب ملی،‌ملت و سامان در سطح شهر تهیه کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی دهقان ـ مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان این‌که فرودگاه امام به عنوان اصلی‌ترین فرودگاه بین المللی کشور و هاب پروازهای بین المللی در حال فعالیت است، اظهار کرد: ظرفیت این فرودگاه جابه جایی شش میلیون مسافر است و از طریق آن به ۵۰ مخزن پروازی، پرواز صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که ۴۶ شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی پروازه انجام را برعهده دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش پروازها در ایام نوروز اقداماتی را برای سرویس دهی به مسافران انجام داده‌ایم.

دهقان با بیان این‌که پیش بینی می‌کنیم تعداد پروازها ۴۰ درصد نسبت به میانگین سایر ایام سال رشد داشته باشد، اظهار کرد:‌ در طول سال میانگین رزوانه ۹۰ پرواز انجام می شود که پیش بینی می کنیم که در ایام نوروز به ۱۳۰ پرواز برسد.

مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به هماهنگی با ارگان‌های متعددی که در فرودگاه‌های کشور اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، اضافه کرد: در کمیته‌های تسهیلاتی، حفاظتی و امنیتی تمهیدات ویژه‌ای در حوزه عمومی وتخصصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به زیباسازی محیط فرودگاه و نورپردازی و ایجاد فضای نوروزی تصریح کرد: همچنین در راستای افزایش ضریب ایمنی خط کشی خطوط پروازی انجام شده است.

دهقان در ادامه با اشاره به اینکه مردم زمان رسیدن به فرودگاه را در نظر بگیرند، گفت: آزادراه‌های تهران _ قم و تهران _ ساوه از مسیرهای دسترسی به فرودگاه امام خمینی هستند که با توجه به این که تهران شاهراه ارتباطی است احتمال ترافیک در مسیرهای ورودی به فرودگاه محورها در ایام نوروز وجود دارد.

مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به این که مسافران مدارک لازم را در اختیار داشته باشند، خاطرنشان کرد: توصیه می شود مسافران از سرویس‌های حمل ونقل عمومی که در فرودگاه در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی در ادامه به تهیه حواله ارزی از شعب ارزی بانک‌های ملی،‌ملت و سامان در سطح شهر اشاره و اضافه کرد: بهتر است مسافران حواله ارزی را از سطح شهر تهیه کرده و ارز مورد نیاز خود را از باجه‌های موجود در فرودگاه دریافت کنند.

دهقان در ادامه به وجود پارکینگ با ظرفیت شش هزار و ۵۰۰ پارک اشاره و اضافه کرد: در سال جاری هفت پوزیشن پارک هواپیما در فرودگاه ایجاد شده تا تعداد پروازها افزایش یابد.

مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به مذاکره با سرمایه‌گذاران برای اجرای طرحهای توسعه فرودگاه امام خمینی تصریح کرد: مراحل ساخت ترمینال زیارتی نیز در حال انجام است و پیش بینی می کنیم که در سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با بیان این‌که طی ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۳۰ هزار پرواز نشست و برخاست د ر فروگاه بین‌المللی خمینی انجام شده است، اضافه کرد:‌ همچنین بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابه جا شده‌اند که انتظار داریم تا پایان سال به بیش از پنج میلیون نفر برسد.

دهقان به جابه‌جایی ۹۰ هزار تن کالا اشاره و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته تاخیر پروازها به دلیل وجود مسائل در فرودگاه رخ نخواهد داد و کلیه تاخیرها ناشی از عدم وجود هواپیما به دلایل مختلف خواهد بود.

مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: مسافران جهت اطلاع از وضعیت خود می توانند با تلفن ۰۹۶۳۳ و همچنین مرکز تلفن فرودگاه به شماره ۵۱۰۰۱ تماس بگیرند همچنین در صورت بروز مشکل پرواز ابتدا به دفتر شرکت پرواز مربوطه مراجعه کنند و سپس شکایت خود را به مدیر ترمینال اعلام نمایند.

به گفته وی،‌سیستم اینترنت وایفای برای مسافران در فرودگاه در نظر گرفته شده است.

 

    نظرات