وضعیت و قیمت میلگرد در برخی کشورها

وضعیت و قیمت میلگرد در برخی کشورها

http://www.bananews.ir/میلگرد امارات در رکود

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هنوز بازار میلگرد امارات جوی منفی دارد. موجودی‌ها اغلب بالا است و تقاضا کم است. امارات استیل قیمت میلگرد آوریل را ۶۹۱ دلار هر تن درب کارخانه اعلام کرده است. قیمت میلگرد کونارس متال نیز ۶۸۱ تا ۶۹۱ دلار هر تن درب کارخانه است.

قطر استیل قیمت پیشنهادی به امارات را همچون ماه قبل در ۶۸۷ دلار هر تن سی پی تی ثابت نگه داشته. ترکیه به امید فروش در تناژ بالا به امارات، قیمت را ۵ دلار کاهش داده به ۶۷۵ تا ۶۸۰ دلار هر تن سی اند اف رسانده ولی قیمت پیشنهادی به سایر کشور‌ها رو به بالا است. هفته گذشته امارات میلگرد ترکیه را ۶۷۰ تا ۶۷۵ دلار هر تن سی اند اف خریداری نمود.

ثبات قیمت‌ها در بازار میلگرد آمریکا

با اینکه کارخانه نوکور آمریکا اعلام کرده قیمت میلگرد آن در ماه آوریل ثابت می ماند فعالان بازار مطمئن نیستند در زمان اوج تقاضای ساخت وساز قیمت‌ها تغییری نکند. فعلا جو بازار در ابهام است. ماه فوریه قیمت‌ها نزولی بود ولی آینده مشخص نیست.

گرچه تقاضا کمی بهتر شده ولی آمار بالای ساختمان‌های خالی تقاضای ساخت و ساز را زیر سوال برده است. قیمت فعلی میلگرد در بازار نقدی بین ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه است، ولی انتظار می‌رود موجودی بازار کاهش یابد.

علت احتمال کاهش عرضه، بهبود تقاضای فصلی مورد انتظار است. از طرفی موجودی کارخانه‌ها کم است و از طرف دیگر برنامه تعمیرات در پیش است. خط تولید میلگرد نوکور به عنوان نمونه یک هفته در آوریل تعطیل است.

بازار میلگرد ترکیه رو به بالا

بازار داخلی میلگرد ترکیه روندی رو به بهبود دارد. تجار با توجه به امید بازار به بهبود تقاضای ساخت و ساز و پایین بودن موجودی‌ها خرید‌ها را افزایش داده‌اند. با این حال هنوز عجله زیادی در بستن معامله نشان نمی‌دهند. اغلب فولادسازان داخلی از این شرایط حداکثر استفاده را برده‌اند و قیمت میلگرد ۶ تا ۸ دلار در هر تن طی یک هفته بالا رفته ۶۷۹ تا ۶۹۸ دلار هر تن درب کارخانه بدون ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده است.

افت قیمت میلگرد در چین

جو منفی بازار موجب شده قیمت میلگرد در چین روندی نزولی پیش گیرد. پنج‌شنبه اخیر قیمت ۲ تا ۳ دلار در هر تن افت داشته به ۶۹۵ تا ۶۹۷ دلار با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید. قیمت در بازار فیوچرز نیز نزولی بود و قرارداد ماه اکتبر ۰۷/ ۰ درصد افت داشته به ۶۹۱ دلار در هر تن رسید.

در حال حاضر بازار میلگرد چین به شدت تحت فشار است. تولید میلگرد چین در ماه فوریه به ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تن رسید که معادل تولید ۴۲۷,۳۱۰ تن در روز است. میزان تولید ماه فوریه نسبت به ژانویه ۵/ ۱۱ درصد رشد داشته است.

افت قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه

خبر‌ها حاکی از آن است که برخی از فولادسازان روس قیمت داخلی میلگرد ماه آوریل را کاهش داده‌اند، چرا که قدرت رقابت آنها کاهش یافته بود و تقاضای بخش ساخت و ساز مساعد نبود.

کارخانه اوراز بزرگ‌ترین فولادساز این کشور میلگرد قطر ۱۲ میلیمتر آوریل را ۴۷۱ دلار در هر تن درب کارخانه پیشنهاد داده است که تغییری نسبت به ماه مارس نداشته، ولی برخی دیگر از کارخانه‌ها قیمت را تا یک درصد پایین آوردند تا بتوانند با اوراز رقابت کنند.

همچنین سوراستال نیز قیمت را یک درصد پایین آورده به ۵۴۵ دلار در هر تن درب کارخانه رساند، در حالی که ماه مارس ۵۵۰ دلار در هر تن بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    نظرات