اعتبارات ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور ۳۵ درصد افزایش یافت

اعتبارات ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور ۳۵ درصد افزایش یافت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اعتبارات ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور در سال جاری با ۳۵ درصد رشد به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس 'احمد صادقی' عصر روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در گلستان گفت: در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان برای اجرای بزرگراه، آزادراه و راه آهن در کشور اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: با این اعتبار، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه، هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن، پنج هزار کیلومتر بزرگراه و ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی به بهره برداری رسیده است.

صادقی گفت: در سال گذشته برای اجرای پروژه های حمل و نقل کشور، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق مشارکت، فروش سهام شرکت های دولتی، طرح های مهر ماندگار و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: امسال نیز از طریق فروش اوراق مشارکت و واگذاری سهام شرکت های دولتی، شاهد بهره برداری از طرح ها و پروژه های عمرانی این بخش خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان، پروژه بزرگراه گرگان - آزادشهر و بجنورد را از اولویت های این وزارتخانه در سال جاری دانست و گفت: برنامه ریزی می شود که قسمت عمده این بزرگراه تا پایان امسال بهره برداری شود.

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به گلستان برای بازدید از طرح های در دست اجرا و به ویژه روند اجرای راه آهن گرگان - اینچه برون صورت گرفت.

 

 

    نظرات