توصیه‌های طرف تقاضا به مسوولان بازار مسکن

توصیه‌های طرف تقاضا به مسوولان بازار مسکن

http://www.bananews.ir/بسیاری از متقاضیان بازار مسکن اعم از خریدار و مستاجر در ابتدای سال جاری از مسوولان بخش مسکن انتظار دارند تا قبل از اینکه هر تحولی باعث نوسان قیمت فروش و اجاره بهای مسکن شود آنها تدابیری کارساز برای کنترل قیمت در بازار مسکن بیندیشند تا معضل هر ساله تکرار نشود، چراکه اکثر خریداران و مستاجران معتقدند که اولین ماه از هر سال مسوولانی که وظیفه کنترل نرخ اجاره و فروش مسکن را بر عهده دارند، اظهار می‌کنند که اجاره بها افزایش نمی‌یابد، اما بعد از دو ماه نرخ اجاره‌ها حتی یکباره تا مرز ۳۰ درصد هم رشد پیدا می‌کند و از طرف دیگر برای خیزش قیمت فروش هم حداقل افزایش را در نظر می‌گیرند، اما به طور عادی ۲ برابر اظهارات مسوولان به قیمت‌های بازار افزوده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همچنین اغلب متقاضیان در بازار مسکن از وزیر و معاون راه‌وشهرسازی توقع دارند که آنها بر اساس آنچه که در بازار اتفاق می‌افتد راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات ارائه کنند نه اینکه بر اساس امیدواری‌ها و انتظارات خود طرح‌هایی را جامه عمل بپوشانند، زیرا این موضوع باعث می‌شود مستاجران یا خریداران به بهبود وضعیت بازار مسکن امیدوار شوند، در حالی که گوش فروشندگان و موجران بدهکار برنامه‌ها نخواهد بود.

برخی از مستاجران درباره اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره کنترل نرخ اجاره بها در سال ۹۰ تاکید کردند: هیچ کنترلی بر نرخ‌های اجاره در سال ۹۰ صورت نگرفت زیرا در طرحی که قرار بود موجران اجاره بهای واحدهای خود را بیش از ۹ درصد افرایش ندهند، مالکان به هیچ عنوان این قانون را رعایت نکردند و به روال همیشگی خود ادامه دادند. به همین خاطر بسیاری از مستاجران از مسوولان انتظار دارند حداقل قوانینی را وضع کنند که مالکان مجبور به اجرا باشند و مصرف‌کننده‌ها فقط دل خوش نکنند.

یکی دیگر از متقاضیان بازار اجاره مسکن اظهار کرد: هنوز اولین ماه سال جدید به اتمام نرسیده مالک برای تمدید قرارداد جدید اعلام کرده که ۳۰۰ هزار تومان به اجاره ماهانه اضافه شود و در صورت مخالفت باید به فکر جابه‌جایی بود.

از سوی دیگر خریداری در بازار مسکن محدوده پونک تصریح کرده است: واحدی که در پونک اوایل سال گذشته متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، در پایان سال به متری ۳ میلیون تومان رسید. علاوه براین مستاجر دیگری برای نشان دادن نوسان اجاره بها طی ۳ سال گذشته به دنیای اقتصاد گفت: این اعداد روند افزایش پرداخت اجاره بهای ۳ سال گذشته واحدی را که در آن سکونت دارم بیان می‌کند؛ ۶۵۰ هزار تومان، ۸۵۰ هزار تومان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. وی اظهار کرده است: این مساله نشان می‌دهد یا میزان تورم اعلام شده صحیح نیست یا اینکه آمارها وضعیت غیرعادی را گل و بلبل جلوه می‌دهند!

    نظرات