افتتاح کامل آب شیرین کن بندرعباس ۸ سال زمان می‌برد

افتتاح کامل آب شیرین کن بندرعباس ۸ سال زمان می‌برد

http://www.bananews.ir/دستیار ویژه رییس‌جمهور از طرح آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی شهر بندرعباس که طرح ساقی کوثر نام گرفته است،دیدن کرد.

در این دیدار که با همراهی استاندار، معاون امور عمرانی استاندار و معاون مهندسی و توسعه آبفای استان انجام شد، مهندس محرابیان، در جریان جزئیات کامل اجرای این طرح قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب استان هرمزگان در این دیدار گفت: عملیات طرح شیرین‌سازی و انتقال آب به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد در بخش‌های صنعت و شرب، با ظرفیت یک میلیون متر مکعب تولید آب شیرین در روز و تولید هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی آغاز شده است. مهندس هوشنگ ملایی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ساقی کوثر تامین آب شرب و صنعت استان هرمزگان است، تصریح کرد: اولویت فاز اول این طرح تامین آب شرب وصنعت شهرهای بندرعباس و بندرخمیر می‌باشد.

این مقام مسوول در خصوص مراحل اجرای این طرح گفت: طرح ساقی کوثر با توجه به ظرفیت بسیار بالای آن در قالب پروژه‌های متعددی به انجام خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن برای رسیدن به ظرفیت نهایی به ۸ سال زمان نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح‌های پیش‌بینی شده این طرح شامل؛ طرح اول (تولید ۱۵۰هزار متر مکعب آب شیرین) برای تامین آب خام مورد نیاز تمام فازها است که عملیات اجرایی این پروژه هم اکنون در حال انجام است. وی افزود: همچنین طرح دوم به منظور تسریع تامین آب شهر بندر عباس یک واحد ۳۰ هزار متر مکعبی در روز همزمان با طرح اول اجرایی می شود.

مهندس ملایی همچنین کمک به حل بخشی از بحران آب در مناطق جنوب وجنوب شرق کشور، شیرین‌سازی و انتقال آب دریا و تصفیه و بازیافت فاضلاب را به عنوان هدف اصلی اجرای طرح ساقی کوثر عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح، ایجاد محور توسعه، کار آفرینی و اشتغال زایی و بومی‌سازی صنعت آب شیرین کن در ایران است.

 

 

    نظرات