نبود سند مالکیت معضل متقاضیان نوسازی بافت فرسوده

نبود سند مالکیت معضل متقاضیان نوسازی بافت فرسوده

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش نویس سند ملی راهبری احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری تدوین شده است، گفت: نبود سند مالکیت مشکل عمده متقاضیان نوسازی بافت فرسوده شهری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیانپور در گفتگو با مهر در خصوص حل مشکلات بافتهای فرسوده اظهار داشت: پیش نویس سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از اقداماتی است که موجب هماهنگی در نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده شهری می شود.

وی نبود سند مالکیت در اکثر واحدهای مسکونی که در بافتهای فرسوده شهری قرار دارند را یکی از مشکلات متقاضیان نوسازی دانست و گفت: شرکت عمران و نوسازی و بهسازی شهری ایران به منظور اجرایی شدن ماده ۹ قانون حمایت از احیا و بهسازی بافتهای فرسوده شهری پیش نویس دستورالعمل این ماده را با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرایی شدن این ماده نوسازی بافت های فرسوده را در کشور با شتاب بیشتری همراه می کند، بیان کرد: جلب مشارکت حداکثری مردم در نوسازی بافت های فرسوده سیاست و خط مشی دولت است.

کیانپور با اشاره به اجرای این سند، اظهار داشت: به منظور تحقق این موضوع و به استناد ماده ۴۲ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن این شرکت با همکاری وزارت کشور آیین نامه تشکیل دفاتر خدمات نوسازی و محلات را تدوین و جهت اجرا به شهرداران ابلاغ کرد که به در این راستا به مردم خدمات رسانی می کنند.

 

    نظرات