سد ۳ هزار مترمکعبی چنار منشاد شکست

سد ۳ هزار مترمکعبی چنار منشاد شکست

http://www.bananews.ir/سد بندی خاکی سه هزار مترمکعبی کر چنار منشاد شکسته شد و خسارات زیادی به بار آورد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اثر باران های اخیر در منشاد، سد مخزنی کر چنار منشاد به علت فرسودگی و بالا آمدن آب و سرازیر شدن آب بر روی سد بند خاکی، سد کر چنار سه هزار مترمکعبی شکسته شد و خسارات زیادی به باغ‌ ها، قنوات، معابر عمومی و پلها وارد کرد.

پس از شنیده شدن خبر شکسته شدن سد، بلافاصله جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه و بحران شهرستان مهریز در محل حادثه به ریاست فرماندار مهریز و حضور اعضا تشکیل شد.

فرماندار مهریز در این جلسه از مسئولان ذیربط خواست هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کنند و با بازگشایی جاده های عمومی و فرعی محله های کر چنار، گردو بستان و توده منشاد اقدامات لازم را به عمل آورند.

مهدی کیانی مقدم بیان داشت: خسارت وارد شده به باغ ها، پل ها و معابر و قنوات گسترده است و کارشناسان باید هر چه سریعتر کار کارشناسی خود را آغاز کرده و نتایج را در اختیار ستاد بحران شهرستان مهریز قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خشکسالی های چند سال اخیر مشکلات فرسودگی برای سدهای خاکی به وجود آورده، ممکن است شاهد شکسته شدن سدهای دیگر هم بر اثر فشار آب باشیم.

کیانی مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه منشاد یکی از مناطق ییلاقی است و در فصل بهار و تابستان مردم برای گذراندن تعطیلات خود به این منطقه مسافرت می کنند، ضروری از اسکان مردم در کنار رودخانه ها، جویبارها و کوهپایه ها جلوگیری شود تا در صورت بروز حادثه، مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از شکسته شدن سدها، سدهای خاکی را مهار خواهیم کرد.

 

 

    نظرات