جاده بروجرد - ملایر در هیاهوی وعده ها

جاده بروجرد - ملایر در هیاهوی وعده ها

http://www.bananews.ir/به رغم اینکه وزیر راه و شهرسازی وعده کرده بود با تامین اعتبار تعریض محور بروجرد - ملایر مسافران و مردم این شهرستان در دهه فجر سال گذشته از محور مرگ رهایی یابند اما این وعده وزیر هم سوخت شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جاده بروجرد - ملایر یکی از حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی استان لرستان است که بسیاری از تصادفات خونین بروجرد در همین محور به وقوع می پیوندد.

این در حالیست که با توجه به مخاطراتی که این محور برای مردم شهرستان بروجرد داشت کار تعریض آن با پیگیری مسئولان و نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد ولی متاسفانه روند کار در این زمینه به دلیل کمبود اعتبارات کند است.

این در حالیست که با توجه به خطرناک بودن این محور و تردد فراوان در آن باید زمینه تسریع در عملیات اجرایی این پروژه فراهم شود زیرا محور بروجرد - اشترینان - ملایر به عنوان شریان اصلی مواصلاتی بروجرد با استانهای همجوار از جمله همدان محسوب می شود و باید از امنیت کامل برای مسافران برخوردار باشد.

بازدید وزیر راه و وعده اختصاص اعتبار

با این اوصاف روند کند عملیات اجرایی چهارخطه بروجرد - اشترینان موجب شده است که همچنان این جاده شاهد تصادفات خونین باشد به طوریکه ما شاهد این هستیم که مسافران همواره با ترس و دلهره در این محور رفت و آمد می کنند.

با این تفاسیر در سفر ششم مهرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری مهر علی نیکزاد از محور یاد شده بازدید و وعده کرد که اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی این محور تامین شود.

وی که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد در این رابطه اظهار داشت: ما قول اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه را داده ایم که تا کنون مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده است.

وعده وزیر سوخت شد؛ پروژه به دهه فجر نرسید!

وزیر راه و شهرسازی دولت دهم همچنین با بیان اینکه در سفر یاد شده نیز اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: اعتباری بیش ۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه اختصاص خواهیم داد.

نیکزاد ادامه داد: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه بروجرد - اشترینان - ملایر تا دهه فجر سال ۹۰ به بهره برداری خواهد رسید.

این وعده وزیر راه و شهرسازی با گذشت بیش از۶ ماه از سفر علی نیکزاد هنوز محقق نشده است تا این بار پس از انتقادات فرمانده پلیس راه استان لرستان و رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بروجرد، استاندار لرستان نیز در اظهار نظری بر کند بودن روند اجرای این پروژه اذعان کند.

استاندار لرستان: روند اجرای پروژه تاخیر دارد

حبیب الله دهمرده که یک هفته پیش از پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان بازدید می کرد در حاشیه این بازدید گفت: از جاده در دست ساخت بروجرد اشترینان بازدید شد که متاسفانه در اجرای آن کمی تاخیر شده که امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم در اجرا و تکمیل آن تسریع شود.

روند تاخیر و کندی پروژه در حالیست که بعد از سوخت شدن وعده وزیر راه و شهرسازی برای بهره برداری پروژه در دهه فجر این بار مسئولان شهرستانی قول افتتاح پروژه را در هفته دولت داده اند.

غلامحسین هدایت پور رئیس اداره راه و ترابری شهرستان بروجرد در آخرین اظهار نظر گفته بود که این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی در بخش عملیات زیرسازی و خاکی در حال اجراست و با اتمام عملیات زیرسازی آن بلافاصله عملیات روسازی و آسفالت پروژه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه از زمان بازدید وزیر راه و شهرسازی تا کنون مبلغی به عنوان اعتبار برای این پروژه اختصاص نیافته است، تصریح کرد: با توجه به روند فعلی پروژه، امکان بهره برداری آن به هفته دولت در سال ۹۱ موکول می شود.

پروژه زودتر از هفته دولت تمام نخواهد شد

به هر حال برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان - ملایر با معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفتگو کردیم که سجاد معین نیز معتقد است که این پروژه زودتر از هفته دولت تمام نخواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت محور اشترینان - بروجرد اظهار داشت: عملیات اجرایی این محور مهم در حال حاضر در دست احداث بوده که بخشی از آن آماده بهره برداری است.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با یان اینکه بخش آماده ان محور قرار است زیر ترافیک برود، افزود: از کل محور حدود ۳ کیلومتر آن آسفالت شده است و ۳ کیلومتر نیز به آسفالت نیاز دارد.

فرماندار: وعده وزیر برای اختصاص اعتبار محقق نشد

معین با بیان اینکه قرار بود این پروژه در بهمن ماه سال ۹۰ افتتاح شود که میسر نشد، ادامه داد: این در حالیست که وزیر راه و شهرسازی قول اختصاص اعتبار به این پروژه را داده بودند که این امر نیز محقق نشده است.

وی تصریح کرد: امید است این پروژه تا هفته دولت سال ۹۱ به بهره برداری برسد.

به هر روی امید می رود با توجه به نگاه مثبت و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان شاهد تحقق این وعده علی نیکزاد برای حذف جاده مرگ از محورهای مواصلاتی بروجرد و استان باشیم.

 

 

    نظرات