دولت از طرح های آبی حمایت می کند

دولت از طرح های آبی حمایت می کند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: دولت از تمام طرح‌های آبی که سبب رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه شود حمایت می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داوود نجفیان صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ما طرح‌های آبی و سد سازی‌های بزرگی را در دست اجرا داریم که حمایت و پایان یافتن هر کدام از آنها می‌تواند سیمای جدیدی از توسعه را در منطقه سبب شود.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به حمایت از طرح‌های آبی در کشور و به ویژه مناطق کشاورزی است، افزود: مهار و استفاده بهینه از آبهای موجود و جلوگیری از هدر رفت این نعمت بزرگ الهی سبب شده تا دولت در یک برنامه‌ مدون از طرح‌های که سبب شکوفایی در حوزه آب شود حمایت کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه ابراز داشت: مجوز احداث ایستگاه دوم پمپاژ آب به ظرفیت پنج متر مکعب، بر روی رودخانه مرزی ارس اخذ شده که به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.

نجفیان افزود: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، در بالادست سد میل و مغان احداث خواهد شد.

نجفیان همچنین از اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره به این استان برای اجرای طرح‌های مدرن آبیاری خبر داد.

این مسئول تسریع در روند اجرای شبکه بزرگ خداآفرین را از اولویت‌‌های کاری وزارت نیرو در استان اردبیل ذکر و گفت: انتظار داریم امسال از محل فروش اوراق مشارکت، اعتبارات خوبی برای شبکه‌های آبیاری مغان و خداآفرین اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از اتمام طرح احداث کانال کنار گذر دریاچه شهرک کشت و صنعت مغان تا دهه فجر امسال خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: با پایان یافتن این پروژه، عملیات لای‌روبی دریاچه آغاز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل نیز در این نشست اظهار داشت: امسال تمام انرژی خود را صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام آب و فاضلاب خواهیم کرد.

عبدالحسین حسن‌زاده ادامه داد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، طرح‌های نیمه تمام با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد.

وی رفع مشکل آب و فاضلاب طرح‌های مسکن مهر را از سیاست‌های جدی دولت عنوان کرد و افزود: طرح آبرسانی به پروژه مسکن مهر پارس‌آباد تا دو ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.

 

    نظرات