نیکزاد، رکورد دار سفرهای استانی

نیکزاد، رکورد دار سفرهای استانی

http://www.bananews.ir/مراقبت ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر از بیماری تعطیلی و ویروس کم‌کاری، علی نیکزاد را از ابتدای دولت دهم تاکنون ۵ بار به همه استان‌های کشور راهی کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که دولت دور چهارم سفرهای استانی را برگزار می‌کند و اعضای کابینه هنوز به خیلی از استان‌ها برای بار چهارم سفر نکرده‌اند، وزیر راه‌وشهرسازی تا ابتدای سال جدید، از شهرهای هر استان ۵ مرتبه بازدید کرده است.

به این ترتیب، نیکزاد در بین سایر اعضای دولت رکورد سفرهای استانی را در اختیار دارد.

همچنین برنامه امسال وزیر راه‌وشهرسازی نیز به گونه‌ای تنظیم شده که تا پایان سال هر استان سه بار دیگر میزبان علی نیکزاد قرار خواهد گرفت.

مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی می‌گویند در سال جاری از آنجا که قرار است همه ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر تکمیل و به بهره‌برداری برسد، نیکزاد قصد دارد برای سال۹۱ هر هفته به دو استان سفر کند.

مشاهدات نشان می‌دهد اگر سفرهای سه‌سال گذشته وزیر مسکن نبود، خیلی از پروژه‌های مسکن‌مهر یا تعلیق شده‌ بودند یا اینکه اصلا ساخت آنها شروع نشده بود.

نیکزاد در سفرهای استانی بعد از بازدید از پروژه‌ها در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست استاندار برگزار می‌شود شرکت می‌کند و موانع اداری یا کم‌کاری‌های دستگاه‌های دولتی مرتبط با مسکن‌مهر را با حضور بالاترین مقام تصمیم‌گیرنده در استان، رفع می‌کند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» آنطور که از صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور برآمد، طرح مسکن‌مهر مهم‌ترین پروژه عمرانی دولت دهم است که دولت دهم به پشتوانه افتتاح‌های این طرح، به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به همین خاطر سفرهای استانی علی نیکزاد اگر چه طی سه سال گذشته با اراده شخصی وی و اعتقادی که او به بازدید سرزده از پروژه‌های عمرانی دارد، شکل گرفت؛ اما در سال‌جاری سفرهای نیکزاد برای مجموعه‌ دولت اهمیت استراتژیک دارد.

در حال حاضر به رغم افتتاح‌های متعدد مسکن‌مهر در همه استان‌ها، قلب مسکن‌مهر –شهر جدید پرند- هنوز تحرک جدی نگرفته است.

در پرند بیشترین مسکن‌مهر در حال ساخت است که این واحدها برای شهری که بیشترین متقاضی مسکن در آن سکونت می‌کنند –تهران- در حال ساخت است، اما در پرند تاکنون کمتر از ۲ هزار واحد مسکن‌مهر از ۱۰۰ هزار واحد در حال ساخت، به بهره‌برداری رسیده که البته این واحدها بدون سند و دفترچه اقساط بانکی هستند.

 

 

    نظرات