هشدار مقام استانداری‌تهران به دلالان مسکن

هشدار مقام استانداری‌تهران به دلالان مسکن

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار تهران: مردم نگران املاک‌شان نباشند و به شایعه‌ها درباره تاثیر طرح‌تفصیلی بر افت ارزش ملک بها ندهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون عمرانی استاندار تهران با هشدار نسبت به آن دسته از دلالان ملک و واسطه‌های فروش آپارتمان که طی چند روز گذشته با سوءاستفاده از اجرای ناگهانی طرح تفصیلی، تحلیل‌های نادرستی درباره تاثیر اجرای این طرح بر قیمت مسکن مطرح کرده‌اند، گفت: مردم تهران و متقاضیان خرید مسکن در این شهر نگران طرح‌تفصیلی نباشند چون مقرر شده مدیریت شهری به گونه‌ای این طرح را در پایتخت پیاده کند که از افت‌وخیز ارزش املاک موجود در شهر جلوگیری شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌‌وگو با دنیای‌اقتصاد تاکید کرد: شایعه‌هایی که این روزها درباره تغییر کاربری املاک در تهران مطرح شده کاملا بی‌اساس است و در طرح تفصیلی کاربری املاکی که از قبل تعیین تکلیف‌ شده‌اند، کماکان تثبیت شده است.وی خطاب به آن دسته از مشاوران‌املاک که عنوان می‌کنند با اجرای طرح تفصیلی، در یک محله قیمت زمین چند برابر می‌شود و در محله‌ای دیگر، زمین‌ها افت ارزش پیدا می‌کنند، نیز گفت: با ارائه این نظریه‌ها آن هم در شرایطی که جزئیات نقشه طرح تفصیلی تهران رونمایی نشده، فقط مسیر اجرای طرح مختل می‌شود.

عدم ارائه اطلاعات دقیق در خصوص ویژگی‌های طرح تفصیلی جدید تهران هر روز ابهامات بیشتری را برای شهروندان تهرانی به وجود می‌آورد.

گرچه اجرای طرح تفصیلی جدید تهران طبق وعده مقام عالی شهرداری تهران از ابتدای سال در مناطق ۲۲ گانه تهران شکل اجرایی به خود گرفته است، اما حساسیت اجرای طرح تاکنون مانع از ارائه اطلاعات دقیق از سوی مدیران شهری به شهروندان عادی شده است. این اقدام منجر به ایجاد به ‌هم‌ریختگی و آشفتگی برخی از متقاضیان بازار شده است تا جایی که حتی به گفته برخی از مدیران شهرداری روزانه عده زیادی از مردم از طریق تماس تلفنی یا مراجعه‌حضوری به شهرداری، خواستار اطلاع از وضعیت ملکی خود طبق پهنه‌بندی جدید طرح تفصیلی هستند.

برخی از کارشناسان شهرداری تهران عنوان می‌کنند: مردم به دلیل آنکه هنوز موعد دسترسی عمومی‌به اطلاعات طرح برایشان فرا نرسیده است از کاهش ارزش کاربری ملک خود ترسیده‌اند و سعی دارند هر چه سریع‌تر از وضعیت جدید ملک خود آگاه شوند.این در حالی است که معاون عمرانی استانداری تهران با توجه به اهمیت موضوع به مردم توصیه می‌کند نه تنها نگران اجرای طرح تفصیلی نباشند بلکه صبر کنند تا جزئیات طرح به مرور منتشر شود.

محمدرضا محمودی معاون استانداری تهران اظهار کرد: طرح تفصیلی طرحی است که حداقل از هزار شیت نقشه تشکیل شده است بنابراین نباید انتظار داشت در فرصت کوتاه دو هفته‌ای تمامی‌جزئیات آن در دسترس عموم قرار بگیرد.

محمودی افزود: آنچه مهم است این موضوع است که این طرح اتفاق خوبی در شهرسازی پایتخت است و مردم در چند ماه آینده می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک از جزئیات پهنه مربوط به ملک خود مطلع شوند.

معاون استاندار تهران در خصوص تغییر کاربری املاک با توجه به پهنه‌بندی جدید طرح تفصیلی عنوان کرد: در طرح تفصیلی جدید حق هیچ مالکی ضایع نمی‌شود و تلاش شده تا از کاربری ارزشمند املاک شهروندان ‌اندکی کم نشود. به عنوان مثال اگر کاربری ملکی تجاری باشد در طرح تفصیلی جدید به کاربری پهنه سبز تبدیل نخواهد شد تا از کاهش ارزش آن کاسته شود.

او به مردم توصیه کرد: بهتر است مردم قدری تحمل کنند و به جو روانی ایجاد شده از سوی دلالان مسکن توجه نکنند تا طرح تفصیلی به مرور اجرایی شود و دفاتر به طرح تفصیلی جدید عادت کنند.

او تاکید کرد: در چند ماه آینده محدوده هر ملک برای مالکان مشخص خواهد شد به طوری که هیچ مالکی از کاهش ارزش کاربری خود گله نخواهد کرد.

 

 

    نظرات