ساخت‌وسازهای اطراف تئاترشهر ، شهرداری و ارشاد

ساخت‌وسازهای اطراف تئاترشهر ، شهرداری و ارشاد

http://www.bananews.ir/نخستین نشست خبری حمید شاه آبادی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد) صبح دیروز (۲۱ فروردین) در تالار وحدت برگزار شد و وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در سال ۹۰ به تشریح برنامه‌های آتی معاونت امور هنری در سال ۹۱ پرداخت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از ایلنا، وی در مورد ساخت‌وسازهای اطراف تئاترشهر که اخیرا نیز در قالب پروژه‌های جدید از سوی شهرداری تهران در دست اجرا هستند، گفت: متاسفم که شهرداری اقدامات خود را بدون هماهنگی با ارشاد انجام می‌دهد من از آقای قالیباف می‌خواهم که حداقل حرمت تئا‌تر شهر را نگه دارد.

وی ادامه داد: ما هر روز اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری را زیرنظر داریم. این عملیات از روز اول و دوم فروردین ماه که مصادف است با آغاز تعطیلات نوروزی به صورت چراغ خاموش و شبانه آغاز کرده‌اند و به عبارتی به این نماد فرهنگی حمله شده است، البته احداث زیرگذر کاری قابل دفاع است؛ ولی اجرایی کردن این طرح در حریم تئا‌تر شهر بحث دیگری است.

وی ضمن بیان این مطلب که مکاتبات وزارت ارشاد با مسوولان شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در دست پیگیری ا‌ست، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم ساخت این سازه‌ها در این محل ادامه داشته باشد و قطعا مقامات شهرداری و شورای شهر نیز به حساسیت این مساله واقف هستند.

سپس سوال دیگری در مورد چگونگی اجرایی شدن قانون خریدهای فرهنگی توسط نهادهای دولتی در سال گذشته مطرح شد که شاه آبادی در پاسخ به آن گفت: ما هم از روند کند خریدهای دولتی از نگارخانه‌ها به مراکز هنری ناراضی هستیم؛ زیرا اگر بودجه یک دهم درصدی در فرصت معین اختصاص نیابد دیگر جذب نخواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که وزیر ارشاد با تمام وزرا درخصوص این مصوبه صحبت کرده است، گفت: هیچ نهاد دولتی با این قانون مخالف نیست؛ اما نمی‌توان انتظار داشت که در بدو آغاز این طرح بهره‌وری صد درصدی داشته باشیم ما امیدواریم که این روند در سال جدید و سال‌های آتی بهبود یابد.

وی اضافه کرد: در جامعه ما ۷۰۰ هزار هنرمند وجود دارد که ما توانسته‌ایم شرایط بیمه عمومی و تکمیلی و موارد خاص را برای آنها فراهم آوریم و همان طور که گفتم خارج از این حوزه مسوولیت دیگری به عهده ما نیست.

 

 

    نظرات