آغاز ساخت مسکن برای اقشار متوسط در تهران

آغاز ساخت مسکن برای اقشار متوسط در تهران

http://www.bananews.ir/رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای نخستین پروژه ساخت مسکن برای اقشار متوسط جامعه در اطراف اکباتان تهران خبر داد و گفت: این پروژه در سایر شهرهای بزرگ و مراکز استان ها به اجرا در می آید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا تابش در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن برگزار شده بود، با بیان اینکه ساخت نسل بعدی مسکن در شهرهای بزرگ در دستور کار است، اظهار داشت: این مسکن برای اقشار متوسط جامعه ساخته می شود و سهم آورده آنها بیش از مسکن مهر است که نخستین پروژه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در اطراف اکباتان آغاز شدا است و پس از آن در تمام مراکز استان ها و شهرهای بزرگ ادامه می یابد.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن روستایی درکشور، گفت: در سال های گذشته تلاش بسیاری در بخش مسکن روستایی انجام شد و از سال ۸۴ به بعد با توجه به تکلیفی که مجلس برعهده بنیاد گذاشت توانسته ایم هر سال ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها مدیریت کنیم.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تاکنون ساخت یک میلیون و ۱۳۷ هزار واحد تمام شده است، گفت: حدود یک هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان ارائه شده و برنامه بنیاد مسکن این است که ساخت واحدها را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسانیم.

وی افزود: براین اساس ساخت واحدها تا سال آینده به یک میلیون و ۸۰۰ هزار می رسد همچنین در بخش بازسازی ناشی از سیل و زلزله ۴۱۴ هزار واحد در سال گذشته بازسازی و ۵۸ میلیارد تومان وام بلاعوض به آنها داده شده است.

تابش با اشاره به اینکه در بخش مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سهمیه بنیاد مسکن ۲۸۰ واحد بود، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار واحد تحویل داده شده و ۱۲۰هزار واحد هم در آینده به بهره برداری می شود.

رئیس بنیاد مسکن به افزایش ۱۰۰ هزار واحدی مسکن مهر به سهمیه بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: برای این تعداد واحد مسکونی باید ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک ها به بنیاد مسکن اختصاص یابد.

وی درخصوص اجرای طرح های هادی روستایی، بیان کرد: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار که ۳۸ هزار روستا را شامل می شود برای ۲۷ هزارروستا طرح هادی تهیه شده است که طرح هادی در حدود ۱۲ هزار روستا اجرایی شد.

تابش تصریح کرد: سالیانه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای روستاها نیاز داریم در حالی که سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی روستاها بودجه اختصاص داده شده بود.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه سند دار کردن روستاها با وقفه ای ۱۰ ماهه آغاز شد، بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم سند دار کردن زمین ها مسکونی آغاز شده است و امسال برنامه داریم تا ۶۰ هزار سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر کنیم.

 

 

    نظرات