فروش برق تصفیه‌خانه فاضلاب تهران

فروش برق تصفیه‌خانه فاضلاب تهران

http://www.bananews.ir/برخی از نمایندگان تهران امروز دوشنبه از خط انتقال آب سد ماملو در تصفیه خانه پنجم تهران بازدید کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اصغر ریاضتی اعلام کرد ۴٫۸ مگاوات برق تولیدی در ۴ واحد نیروگاه احداثی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به فروش خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از انعقاد قراردادی برای فروش تضمینی برق تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۶۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر تکلیف وزارت نیرو برای خریداری انرژی برق تولیدی از سوی نیروگاه و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و دولتی با قیمت‌های تضمینی، شرکت فاضلاب تهران با هماهنگی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) این اقدام را در دستور کار خود قرارداد.

ریاضتی افزود: با توجه به اینکه شرکت فاضلاب تهران در محل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران از بیوگاز حاصل از تصفیه فاضلاب، در حال حاضر از ۴ واحد نیروگاهی ۴٫۸ مگاوات برق تولید می‌کند، بنابراین فروش این میزان برق تولیدی به شبکه سراسری را از طریق سانا که متولی پیگیری و انعقاد قرارداد بوده پیگیری کرده که در حال حاضر پیش‌نویس قرارداد مربوطه تنظیم و مراحل نهایی آن درحال انجام است.

وی ضمن اشاره به درآمدزایی این قرارداد برای شرکت فاضلاب تهران، تاکید کرد: با توجه به نرخ خرید تضمینی برق از سوی دولت و تعرفه خرید برق مصرفی برای تصفیه‌خانه، درآمدی ۲۰ میلیارد ریالی در سال برای شرکت فاضلاب تهران نتیجه این تلاش‌ها است.

خبر دیگری نیز حاکی است که صبح امروز دوشنبه، جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از خط لوله انتقال آب سد ماملو در تصفیه خانه پنجم تهران بازدید کردند که می توان به باهنر، مصباحی‌مقدم، رهبر، افتخاری و بادامچیان اشاره کرد.

در این بازدید، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: تامین ۹۰ میلیون مترمکعب آب برای جنوب شهر تهران از اهداف ایجاد خط انتقال آب سد ماملو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، همچنین در مورد تصفیه خانه جنوب تهران، اظهار داشت: برای تصفیه بخشی از فاضلاب جمع‌آوری شده شهر، تصفیه‌خانه جنوب تهران شامل ۸ واحد است که برای ۴٫۲ میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

 

    نظرات