پذیرش شرکت خط دریا بندر در فرابورس

پذیرش شرکت خط دریا بندر در فرابورس

http://www.bananews.ir/شرکت خط دریا بندر از جمله شرکت‌های فعال در حوزه دریایی کشور در بازار فرابورس ایران پذیرفته شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی وامور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، کمیته عرضه شرکت فرابورس ایران با درج شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با نماد «حبندر» در بازار پایه فرابورس ایران موافقت کرد.

بنابر این گزارش نماد شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در بخش حمل‌ونقل‌، انبارداری و ارتباطات و در طبقه زیرگروه حمل‌ونقل‌ دریایی درج شد.

شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر از شرکت‌های تابعه شرکت تایدواتر خاورمیانه است که هم اکنون به صورت تخصصی در حوزه کشتیرانی، سالویج، خدمات‌رسانی به سکوهای نفتی، خدمات یدک کشی، مسافرت‌های دریایی و ... فعالیت می‌کند.

تمدید قرارداد خارج‌سازی شناورهای مغروق با تایدواتر

از سوی دیگر سازمان بنادر و دریانوردی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری خارج سازی هفت فروند شناور مغروقه در زمان جنگ با شرکت تایدواتر را تمدید کرد.

قرارداد خارج‌سازی هفت فروند شناور مغروق زمان جنگ در خور موسی که طی سال‌های گذشته با شرکت تایدواتر خاورمیانه منعقد شده بود، پس از بومی‌سازی فناوری آن و خارج‌سازی اولین فروند شناور در سال گذشته و بهره‌گیری از دانش فنی ایرانی در سال جدید و با مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی تمدید شد.

بنابر این گزارش نیمه دوم سال گذشته کشتی «موئیرا» که در اوایل جنگ ایران و عراق بر اثر اصابت موشک رژیم بعثی غرق شده بود، پس از ماه‌ها تلاش متخصصان ایرانی در شرکت تایدواتر خاورمیانه به صورت کامل از کانال خور موسی خارج شد. این کشتی ۲۶۰۰ تنی به طول ۱۲۰ متر پس از حدود یک سال تلاش و با استفاده از حدود ۲ هزار تن تجهیزات شناور سازی از عمق ۲۵ متری آب‌های خور موسی خارج شده بود.

در همین حال از آذر ماه امسال نیز فعالیت برای خارج سازی دومین کشتی مغروق به نام ای‌پی‌جی آمبیکا در آب‌های خور موسی آغاز شده و تا کنون پروژه فوق بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیش بینی می شود با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از شرکت تایدواتر در تمدید قرارداد سالویج، مراحل خارج سازی شناورهای مغروق در سال جاری شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 

 

    نظرات