رشد ۵۳ درصدی آزمایش پروازی برای اطمینان از ایمنی پرواز هواپیماها

رشد ۵۳ درصدی آزمایش پروازی برای اطمینان از ایمنی پرواز هواپیماها

http://www.bananews.ir/مدیر کل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت:طی سال گذشته ۲۳۹ آزمایش پروازی به منظور حصول اطمینان از ایمنی هواپیماها به هنگام پرواز در مسیرها و فرودگاههای سطح کشور صورت گرفت که نسبت به سال ۸۹ رشد ۵۳درصدی را نشان می دهد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کاپیتان ' مسعود جلیلی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا ، از تشدید نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عملیات پروازی ایرلاین ها خبرداد و گفت: به دنبال رسیدگی به تخلفات عملیاتی شرکت های هواپیمایی و اقدامات انجام شده در سال گذشته ۳۰ تذکر، اخطار، تعلیق و لغو اختیارات از سوی دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت های هواپیمایی صادر شد.

وی اظهارداشت: به منظور ارزیابی عملکرد کروی پروازی و مسوولین مربوطه در شرکت های هواپیمایی رسیدگی به تخلفات عملیاتی شرکت های هواپیمایی و اقدامات انجام شده در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ با رشد چشمگیری مواجه شد.

کاپیتان جلیلی با بیان این مطلب که اقدامات نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری بر عملیات پروازی شرکت های هواپیمایی همچون سال گذشته در سال جاری نیز دنبال خواهد شد گفت: برنامه ریزی و انجام بازرسی از شرکت ها و موسسه های هوانوردی با رشد ۵۱درصدی در سال گذشته مواجه شد و در این سال ۱۹۳ بازدید غیر مترقبه از هواپیماهای شرکت های هواپیمایی خارجی و داخلی صورت گرفت که نسبت به سال ماقبل آن بیش از ۴۱درصد رشد یافت.

مدیر کل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: رسیدگی به ۲۰۹ مورد امور عملیاتی شرکت ها و موسسه های هوانوردی در سال گذشته صورت گرفت که در این بخش نیز از رشد ۴۹درصدی برخوردار شدیم.

وی، برنامه ریزی به منظور انجام بازدید ها و ممیزی از شرکت ها و موسسه های هوانوردی، رتبه بندی شرکت ها و موسسات هوانوردی در بخش عملیات پرواز به لحاظ اجرای قوانین و مقررات همچنین اجرای برنامه آزمایش پروازی از طرح های ناوبری ماهواره ای (R-NAV) را از جمله فعالیت های اولویت دار دفتر عملیات پرواز در سال جاری برای تطبیق بیشتر با دستورالعمل ها و رویه های اعلام شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری جهانی (ICAO) برشمرد.

کاپیتان جلیلی در ادامه بهره برداری از دستگاههای جدید کمک ناوبری فرودگاههای ایلام، پارس آباد مغان، دزفول، چابهار و کرمان را از دیگر اقدامات دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در سال گذشته برشمرد و اظهارداشت: هم اکنون ارزیابی پروازی از فرودگاههای یاسوج، گچساران، بجنورد و آبادان صورت گرفته که به زودی دستگاههای ناوبری مناسب در این فرودگاهها نیز نصب خواهد شد.

 

 

    نظرات