اطلاعات زمین‌شناسی اولین گام برای اجرای پروژه‌های عمرانی

اطلاعات زمین‌شناسی اولین گام برای اجرای پروژه‌های عمرانی

http://www.bananews.irمعاون زمین ‌شناسی سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور با اشاره به ضرورت بهره گیری از زمین‌ شناسی در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: اطلاعات زمین‌شناسی اولین گام برای اجرای این پروژه‌ها به شمار می آید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  به نقل از روابط‌ عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، جلیل قلمقاش با بیان این که با استفاده از اطلاعات زمین‌ شناسی می‌توان بهترین مسیر برای توسعه راه‌ها و احداث خطوط راه‌ آهن، آب و انرژی را انتخاب کرد، خاطر نشان ساخت: با استفاده از اطلاعات زمین ‌شناسی می‌توان مدیریت بهتر بر نیروی انسانی و منابع مالی داشت.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از نقشه‌های زمین‌شناسی در بخش‌های عمرانی و صنعتی تصریح کرد: وجود نقشه‌های زمین ‌شناسی برای اجرای بهتر پروژه‌های عمرانی و صنعتی ضروری است و به کاهش خسارات زمین لرزه در این بخش‌ها نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به ژئودینامیک زمین‌ شناسی رشته کوه‌های البرز به مهم‌ترین مواد معدنی شناخته شده در این رشته کوه ‌ها اشاره و گفت: ذخایر سرب و روی، مس، مولیبدن، بوکسیت، رس‌های نسوز، فسفات رسوبی، ذغال سنگ، لاتریت، منگنز، فلورین، باریت، آلونیت، سیلیس‌ و غیره از مهم‌ترین کانی‌های موجود در این رشته کوه‌ها هستند.

 

 

    نظرات