چگونگی تعیین قیمت‌ها در پی رتبه‌بندی ایرلاین‌ها

چگونگی تعیین قیمت‌ها در پی رتبه‌بندی ایرلاین‌ها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و‌ شهرسازی به تعیین قیمت‌های حمل و نقل هوایی متناسب با ارائه خدمات اشاره و تصریح‌ کرد: شرکتی که از شرایط لازم برخوردار باشد، دارای پنج ستاره می‌شود و آزادی کامل در تعیین نرخ بلیت خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا نخجوانی-رییس سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو ایسنا ضمن بیان این‌که رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی نهایی شده‌ است، اظهار کرد: در قانون برنامه‌ی پنجم مساله‌ی آزاد‌سازی نرخ‌ها و فعالیت‌های اقتصادی صنعت هوایی پیش‌بینی شده و در سال جاری نیز این اقدامات به صورت تدریجی براساس تکلیف قانون انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از تکالیف بخش حاکمیت این است که خط‌کش ارائه‌ی خدمات توسط شرکت‌های هواپیمایی مدرج شود تا شرکت‌های هواپیمایی متناسب با کیفیت ارائه‌ی خدمات نرخ‌های خودشان را اعلام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر ما چنین خط‌کشی را نداشته باشیم نرخ‌ها برای شرکت‌ها با کیفیت متفاوت ارائه‌ی خدمات یکسان خواهد بود.

نخجوانی با بیان این‌که مقصود قانون‌گذار از آزاد‌سازی قیمت، تعیین قیمت متناسب با ارائه‌ی خدمات است، گفت: بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی ، سازمان هواپیمایی کشوری ملزم به تهیه‌ی طرحی برای رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی شد که در بردارنده‌ی کلیه‌ی حوزه‌های فنی، بازرگانی، عملیاتی و موضوعات مربوط به نظام تضمین‌کننده‌ی ایمنی شرکت‌های هواپیمایی باشد و ساختار مدیریتی و کیفی شرکت‌ها را تعریف کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تصریح کرد: براساس ارزیابی‌هایی که انجام می‌دهیم، و همچنین نمره‌ چک‌لیست‌های طراحی شده، رتبه‌ای را تعیین می‌کنیم که بین یک تا پنج ستاره تعریف می‌کند و مشخص‌کننده‌ی طیف قیمتی خدمات شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

نخجوانی در ادامه با بیان این‌که شرکتی که از شرایط لازم برخوردار باشد، دارای پنج ستاره می‌شود و آزادی کامل در تعیین نرخ بلیت دارد، گفت: این نمونه در بحث هتل‌ها هم وجود دارد و با تعیین رتبه‌بندی با تایید وزیر راه و شهرسازی رتبه‌‌ها در اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

 

    نظرات