وزیرمسکن الجزایر خواستار مشارکت بیشترایران در ساخت واحدهای مسکونی شد

وزیرمسکن الجزایر خواستار مشارکت بیشترایران در ساخت واحدهای مسکونی شد

http://www.bananews.ir/نورالدین موسی وزیر مسکن الجزایر در دیدار جمعی از فعالان حوزه مسکن کشورمان با وی بر مشارکت شرکت های ایرانی در طرح های ساخت یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی در الجزایر تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر مسکن الجزایر روز چهارشنبه دردیدار جمعی از فعالان حوزه مسکن کشورمان با وی که دکتر'محمود محمدی' سفیر کشورمان نیز حضور داشت با اشاره به ظرفیت و توانمندی های بالای شرکت های ایرانی فعال درحوزه مسکن پیشنهاد احداث کارخانجات تولید مصالح ساختمانی مشترک در الجزایر در زمینه های مختلف را مطرح کرد که مورد استقبال شرکت های ایرانی قرار گرفت.

'محمد سعیدی کیا ' مدیر عامل شرکت تدبیر در این دیدار ضمن ابلاغ سلام 'علی نیکزاد'وزیر راه و شهرسازی کشورمان به وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر بر آمادگی شرکت های ایرانی برای انجام طرح های تولید مسکن در مناطق مختلف الجزایر تاکید کرد.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی کشورمان همچنین ضمن اعلام آمادگی شرکت های ایرانی برای ساخت انواع مسکن به صورت سرمایه گذاری و مشترک،آمادگی شرکت های ایرانی برای ساخت بناهای ویژه خدمات عمومی همانند بیمارستان و مدارس را یادآورشد که مورد استقبال وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر قرار گرفت.

در این دیدار که جمعی از مدیران شرکت های ایرانی و الجزایری نیز حضور داشتند ، شرکت های ایرانی آمادگی خود را برای انتقال فناوری و آموزش فعلان حوزه مسکن الجزایر اعلام کردند.

وزیر مسکن الجزایر نیز ضمن تاکید بر ادامه همکاری شرکت های تولید مسکن دو کشور با یکدیگر برای آگاهی از توانمندهای یکدیگر بر پیگیری گفت و گوها تاکید کرد.

جمعی از مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی مسکن کشورمان بنابه دعوت وزارت مسکن و شهرسازی الجزایر روز شنبه با هدف گسترش روابط فعالان حوزه مسکن دو کشور وارد الجزایر شدند.

فعالان حوزه مسکن و شهرسازی کشورمان در این سفر ضمن دیدار و گفت و گو و تبادل نظر با فعالان و مدیران شرکت های ساخت و تولید مسکن الجزایر از پروژه های مسکن درحال ساخت توسط شرکت های الجزایری و دیگر کشورها از نزدیک دیدن کردند.

فعالان و مدیران شرک های خصوصی فعال درحوزه مسکن کشورمان عصر روز چهارشنه الجزایر را ترک کردند.

الجزایر در برنامه توسعه پنج ساله (۲۰۱۴ – ۲۰۱۰ میلادی) خود که بالغ بر ۲۸۶ میلیارد دلار است،برنامه های عمرانی بسیاری در امور زیر بنایی، زیر ساخت ها، سد سازی، راه، تحقیقات، دانشگاهها، نیروگاهها و خدمات عمومی در نظر گرفته است.

ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۵ سال از مهمترین برنامه های اقتصادی دولت الجزایر است.

 

 

    نظرات