گلستان رتبه برتر کشور در ساخت مسکن روستایی

گلستان رتبه برتر کشور در ساخت مسکن روستایی

http://www.bananews.ir/مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان در ساخت مسکن روستایی رتبه برتر کشور را دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدتقی زمانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در راستای عمران و آبادانی روستاها و ایجاد توسعه پایدار و متوازن و نیز برنامه‎ریزی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا تاسیس شده است.

وی افزود: در همان اوایل تاسیس این نهاد برای اینکه بتواند جوابگوی نیاز قشر کمتر درآمد باشد به دستور امام حساب ۱۰۰ در بانک ملی تاسیس شد و هر ساله پول‎های زیادی توسط خیران به این حساب واریز می‎شود که در راستایی آن اقدامات خوبی برای قشر کم درآمد جامعه نیز انجام شده است.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از سال ۱۳۷۶ از استان مازندران انتزاع شد، خاطرنشان کرد: در زمانی که استان گلستان از مازندران جدا شد این بنیاد تنها دو شعبه در سطح استان داشت اما اکنون پس از گذشت ۱۳ سال با ۱۱ شعبه فعال در سطح شهرستان‎های استان به مردم مخصوصا روستاییان ارائه خدمات دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: به‌عنوان یک دستگاه اجرایی که حداقل خدمات را از دولت می‎گیرد کارهای عمرانی بسیار خوبی را زیر نظر مقام معظم رهبری و با تبعیت از سیاست‎های دولت انجام داده‎ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های این نهاد از سال ۱۳۸۴ جهش چشمگیری داشته است، اذعان داشت: در قبل از سال ۱۳۸۴ تعداد واحدهای که در سطح روستاها در قالب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ساخته می‎شد حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در سال بوده است اما پس از آن و با افزایش اعتبارات در این خصوص این رقم به ۸ هزار الی ۱۰هزار در سال رسید.

زمانی‌نژاد یادآور شد: ‎تاکنون ۵۶ هزار واحد مسکن روستایی در قالب این طرح شروع به ساخت کرده‎اند که ۳۶ هزار واحد پایان کار گرفته‎اند و باقی هم در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در استان ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۸ هزار واحد روستایی کم مقام و یا غیرمقاوم است که در قالب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۶ هزار از این تعداد مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: بنا داریم در طی دو برنامه چهارم و پنجم توسعه تمام ۱۱۸ هزار واحد مسکونی را مقاوم‌سازی کنیم.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه در اولویت اول پرداخت تسهیلات روستایی خانه‎های که در معرض خطر بوده‎اند قرار داشت، گفت: در حال حاضر به هر کسی در هر جای از روستا بخواهد خانه بسازد این تسهیلات کم‎بهره با بازپرداخت ۱۲ سال به مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‎شود.

 

    نظرات