شغل جدید پارکینگ سازی در تهران

شغل جدید پارکینگ سازی در تهران

http://www.bananews.ir/معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح تفصیلی تهران به الزام تامین پارکینگ در این طرح و برنامه ساخت پارکینگ توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ساخت پارکینگ‌های خصوصی صرفه اقتصادی زیادی برای سازندگان بخش خصوصی خواهد داشت و این موضوع می‌تواند موجب رونق ساخت پارکینگ شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرداری تهران اجازه تامین پارکینگ در شعاع مشخصی از هر ملک در بافت ریزدانه را صادر کرده است. البته زمینه اعطای سند مستقل به هر واحد پارکینگ از طریق هماهنگی با اداره ثبت املاک استان تهران فراهم شده است و به این ترتیب، بخش خصوصی می‌تواند برای ساخت پارکینگ پیش‌قدم شود و واحدهای آن را با سند مجزا به شهروندان واگذار کند.

او ادامه داد: به این ترتیب، املاکی که توانایی تامین پارکینگ به تعداد کافی ندارند، می‌توانند هر یک از این واحدهای پارکینگ خصوصی را خریداری و سند مالکیت پارکینگ را دریافت کنند.

جاوید در خصوص علت عدم استقبال شهروندان از تمهیداتی که برای ساخت پارکینگ خصوصی با اسناد مالکیت جداگانه وجود دارد، به ایسنا گفت: این اقدام در شهرداری تهران، جدید است و باید درباره آن بیشتر به شهروندان اطلاع‌رسانی شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مزایایی که شهرداری برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته، مطلع شوند.

معاون شهرسازی شهردار تهران تاکید کرد: ساخت پارکینگ‌های مکانیزه نیز به عنوان یکی از شیوه‌های تامین پارکینگ در تهران مورد حمایت شهرداری تهران قرار دارد و بخش خصوصی می‌تواند با ساخت پارکینگ مکانیزه، در یک فضای محدود تعداد زیادی از خودروها را ساماندهی کند.

 

    نظرات