مذاکره با وزارت خارجه برای تعیین رایزن حمل‌و‌نقل

مذاکره با وزارت خارجه برای تعیین رایزن حمل‌و‌نقل

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه از مذاکره با وزارت خارجه برای در نظر گرفتن رایزن حمل‌و‌نقل در کشور‌های مختلف فعال در امر ترانزیت خبر داد و گفت: توسعه کریدور‌های ترانزیتی و تمرکز بر ‌ترانزیت ریلی از برنامه‌های کارگروه ترانزیت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توسعه ترانزیت کالا از کشور طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: عمده‌ترین محورهایی که در سال ۹۱ برای توسعه ترانزیت به آن توجه می‌شود، توسعه شبکه‌های ریلی و ارتقای شبکه‌های ترانزیتی کشور است.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت افزود: همچنین در توسعه پایانه‌های مرزی و بنادر در رابطه با بحث ورود و خروج کالا، بررسی‌های لازم را به عمل می‌آوریم. نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت افزود: همچنین ایجاد روابط دوجانبه و توسعه روابط با کشورهای همسایه و اجلاس‌های چندجانبه برای توسعه ترانزیت، از دیگر اهداف کارگروه ترانزیت در سال ۹۱ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کارگروه ترانزیت به دنبال آن است که بتواند در سال ۹۱، رایزن‌های حمل و نقلی را در برخی از کشورهای اصلی ترانزیتی که در امر ترانزیت و جابه‌‌جایی کالا فعال هستند، داشته باشد.

ایران مناسب‌ترین مسیر ترانزیتی برای عبور گندم کشور‌‌های CIS

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت‌ با تاکید بر اینکه ایران محل مناسب عبور برخی از اقلام ترانزیتی نظیر غلات است، گفت: کشورهای روسیه، اوکراین و قزاقستان در رابطه با صدور غلات نقش بسزایی در دنیا دارند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان مصرف‌کننده این کالا هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همین امر نقش اساسی ایران را در ترانزیت این کالا مشخص می‌کند و در واقع ایران برای عبور این کالای ترانزیتی مناسب‌ترین مسیر است.

 

 

    نظرات