طراحی  و تدوین برنامه‌های ویژه براي گذر موفق از دوران اوج مصرف برق/ انتظار رعايت مصرف از بخش‌هاي اداري و عمومي بالاتر است

طراحی و تدوین برنامه‌های ویژه براي گذر موفق از دوران اوج مصرف برق/ انتظار رعايت مصرف از بخش‌هاي اداري و عمومي بالاتر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اله‌ داد" معاون هماهنگي توزيع توانير دراين نشست، عزم وزارت نيرو براي استفاده كامل از ظرفيت همكاري صنايع اعم از صنايع سنگين و صنايع بخش توزيع در دوره اوج بار امسال را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بر اساس ساز و كاري كه در وزارت صمت طراحي شده، امسال برنامه همكاري صنايع با برق، با رعايت دغدغه‌هاي سال گذشته، تدوين مي‌شود.
اله داد، همكاري صنايع با برنامه‌هاي مديريت و جا به جايي بار را تشويق محور عنوان كرد و با اشاره به اين كه همكاري صنايع بزرگ با اين برنامه براي صنعت برق بسيار موثر و حياتي است، گفت: اين برنامه‌ها، همانند سال‌هاي قبل به طور شفاف اجرا مي‌شود و رويت پذيري و كنترل پذيري شهرك‌هاي صنعتي بخش توزيع نيز در حال تكميل است.
وي انتظار رعايت مصرف از بخش‌هاي عمومي و اداري را بيشتر از ساير بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي اجرايي بيشتر از ساير بخش‌ها به رعايت الگوي مصرف پايبند باشند و به همين دليل بايد كنترل پذيري، مراقبت و پايش اين بخش به جد از سوي شركت‌هاي توزيع دنبال شود.
وي همچنين پايش و مقايسه گاز مصرفي و برق توليدي مولدهاي مقياس كوچك را با توجه به قرارداد همكاري اين مولدها حائز اهميت دانست و افزود: بايد بتوانيم با تلاش، هوشمندي و همراهي كه وجود دارد امسال شرايط را براي تامين برق مردم سهل‌تر كنيم.

تعميرات نيروگاهي تا پايان ارديبهشت‌ماه به اتمام مي‌رسد
همچنین در این نشست، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به جمع آوري آب در سدهاي موثر برق آبي گفت: اقدامات گسترده‌اي در سمت تامين انجام شده و در بخش مصرف نيز كنترل پذيري و رويت پذيري و اقدامات فرهنگي در حال سازماندهي است که انتظار داريم تعرفه جديد نقش بازدارنده در بخش خانگي داشته باشد .
سخنگوی صنعت برق با بيان اين كه تعميرات نيروگاهي تا پايان ارديبهشت‌ماه به اتمام مي‌رسد، محدوده اوج بار شبكه را به طور معمول 15 تير تا 15 شهريور برشمرد و اضافه كرد: در اين بازه بيشترين همكاري با اجراي طرح تعطيلات و تعميرات صنايع اجرا مي‌شود و تعميرات نيروگاهي نيز طبق برنامه تا پايان ارديبهشت جاري به اتمام مي‌رسد .
این گزارش می‌افزاید، نشست ستاد راهبري اوج بار تابستان 1401 با حضور معاون هماهنگي توزيع و جمعي از مديران ارشد توانير، مديركل روابط عمومي وزارت نيرو و برقراري ارتباط تصويري با مديران عامل شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع و مديران روابط عمومي شركت‌هاي زير مجموعه در مركز پايش صنعت برق برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات