۹ پیمانکار رودخانه گرگان را دیواره سازی می‌کنند

۹ پیمانکار رودخانه گرگان را دیواره سازی می‌کنند

http://www.bananews.ir/شهردار گرگان با بیان اینکه هم اکنون ۹ پیمانکار با هزینه میلیاردی در حال دیواره سازی رودخانه گرگان هستند افزود: این اقدام در تاریخ شهرداری گرگان بی سابقه بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم کریمی صبح شنبه در نشست شورای شهر گرگان ادامه داد: در بودجه سال ۹۱ تمام تلاش خود را معطوف به این امر خواهیم کرد که اولویت کارهای عمرانی امسال شهرداری ایجاد منظر مطلوب و دلخواه شهروندان همچون بهبود وضعیت آسفالت های شهر، زیباسازی و افزایش کیفیت فضای سبز باشد تا چشم انداز شهر آنچه باشد که همشهریان انتظار دارند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه نموداری از افزایش بودجه شهرداری طی سالهای ۷۶ تا ۹۱ پرداخت و افزود: از آنجاییکه درآمدهای حاصله برای بودجه شامل در آمدهای ناپایدار همچون عوارض و در آمدهای پایداری چون ایجاد تاسیسات درآمدزا مثل تاسیس و راه اندازی پمپ های بنزین، خرید سهام بورس بوده، شهرداری تمام تلاش خود را کرده تا درآمدهای خود را از ناپایدار به سمت درآمدهای پایدار هدایت کند.

وی ادامه داد: به طور مثال در بخش عوارض کمیسیون ماده صد سعی کردیم میزان درآمد را ثابت نگهداریم که این همان کاهش درآمد محسوب می شود، چرا که با وضع قوانین خوشبختانه جرایم حاصل از ساخت و ساز بالای ۶۰ درصد در گرگان به طور چشمگیری کاهش یافته و به نیم درصد رسیده و احداث طبقه اضافه بر پروانه ساختمان در سال گذشته به صفر رسیده است.

کریمی افزود: در بخش بودجه جاری با اولویت ایجاد شهرداری الکترونیک طبق برنامه گرگان ۱۴۰۴ همین امسال به ۷۰ درصد هدف کلی چشم انداز این برنامه از لحاظ ایجاد زیرساختها دست خواهیم یافت.

وی افزود : در بودجه عمرانی نیز با اولویت امور زیربنایی همچون دیواره سازی رودخانه های غربی و شرقی شهر، دفع آبهای سطحی و همچنین احداث تقاطع غیر همسطح (پل روگذر) در راستای دستیابی به اهداف برنامه ۱۵ ساله شهرداری پیش می رویم.

 

 

    نظرات