همایش بین المللی باستانشناسی جنوب آسیا در زاهدان آغاز شد

همایش بین المللی باستانشناسی جنوب آسیا در زاهدان آغاز شد

http://www.bananews.irچهارمین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب آسیا با حضور استادان و کارشناسان دانشگاههای برخی کشورهای جهان روز یکشنبه طی مراسمی در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دبیر علمی و اجرایی همایش در این مراسم گفت: این همایش در پی توافقنامه همکاری باستانشناسی بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن علوم باستانشناسی جنوب آسیا مستقر در هند برگزار شده است.

'مهدی مرتضوی' افزود: ۵۰ نفر از پژوهشگران و استادان دانشگاههای برخی کشورهای جهان در این همایش حضور دارند.

وی گفت: ۴۱۲ شرکت کننده از ۱۵ کشور برای حضور در چهارمین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب آسیا اعلام آمادگی کردند که ۳۶۵ مقاله از آنان به دبیرخانه همایش ارسال شد.

او افزود: ۲۶۲ مقاله از مجموع مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش به چاپ رسید و ۷۰مقاله برای سخنرانی در همایش از سوی هیات داوران انتخاب شد.

وی گفت: همکاری بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن باستانشناسی جنوب آسیا از دو سال قبل با پذیرش حمایت این انجمن از مجله باستانشناسی این دانشگاه شکل گرفت که زمینه ساز برگزاری چهارمین همایش باستانشناسی در زاهدان شد.

او بیان کرد: با حمایت انجمن باستانشناسی جنوب آسیا از 'مجله باستانشناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان' چاپ نخستین شماره این مجله توانست رتبه قابل قبولی را در بین سایر مجلات علمی پژوهشی بدست آورد.

وی اظهار داشت: انجمن باستانشناسی جنوب آسیا همچنین پیشنهاد برگزاری چهارمین همایش بین المللی باستانشناسی در دانشگاه سیستان و بلوچستان را مطرح کرد که مورد موافقت مسوولان دانشگاه قرار گرفت و اکنون شاهد برگزاری این همایش هستیم.

او ادامه داد: چهارمین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب آسیا به مدت دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان با ارایه مقالات برگزیده و بحت و تبادل نظر کارشناسان در این زمینه برگزار می شود.

وی افزود: نمایش نخستین تئاتر باستانشناسی ایران و همچنین بازدید از آثار باستانی منطقه سیستان از برنامه های جنبی همایش است.

 

 

    نظرات