آزادراه تهران-شمال ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

آزادراه تهران-شمال ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: ساخت قطعه یک این آزادراه تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال، اظهار داشت: تاکنون سرمایه گذار برای ساخت آزادراه تهران - شمال در قطعه های ۲ و ۳ اعلام آمادگی نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این قطعه ها هزینه زیادی نیاز دارد، بیان کرد: حجم کار در این قطعه ها بسیار سنگین است ضمن آنکه نیاز به سرمایه گذاری زیادی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دارد بنابراین تاکنون پیمانکاری برای اجرای پروژه اعلام آمادگی نکرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور درباره اینکه در گذشته پیمانکارانی از دیگر کشورها برای ساخت اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: آنها هم پس از اینکه از طرح بازدید کردند متوجه این شدند که حجم کار بسیار سنگین است بنابراین از ادامه کار انصراف دادند.

وی درباره ساخت دیگر قطعات این آزادراه، تصریح کرد: ساخت قطعات یک و چهار این آزادراه با پیشرفت خوبی مواجه بود و سرمایه گذاران به خوبی اجرای این پروژه را انجام داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در قطعه یک ۲۹ کیلومتر تونل وجود دارد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن حفاری شده است و قصد داریم که تا پایان دولت دهم منطقه یک این آزادراه به بهره‌ برداری برسد.

آزادراه تهران – شمال از غرب تهران یعنی تقاطع بزرگراه همت شروع و با عبور از ناحیه کن، سولقان، دوآب (شهرستانک)، گچسر و مرزن آباد به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود. طول این آزاد راه در مجموع ۱۲۱ کیلومتر و دارای دو خط عبور در هر باند و پیش‌بینی سه خط در فرازهای تند است.

 

 

    نظرات