تحول در گازرسانی به روستاهای کرمانشاه

تحول در گازرسانی به روستاهای کرمانشاه

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت:در سال گذشته مشترکان گاز طبیعی در استان سه میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس نقی کمالی افزود: این میزان بیانگر رشد ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه نسبت به سال ۸۹ است که البته این افزایش مصرف بیشتر مربوط به توسعه گازرسانی به صنایع و شهرک‌های صنعتی استان می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه توسعه شاخص‌های گازرسانی در استان کرمانشاه انجام گرفت، افزود: در سال ۱۳۹۰ بیش از ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و اجرای خطوط انتقال در شرکت گاز استان کرمانشاه انجام شد که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۲ درصدی در این شاخص را شاهد بودیم.

کمالی گفت: در زمینه پذیرش اشتراک نیز در سال گذشته بیش از ۳۵ هزار مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت گاز استان افزوده شدند که در این بخش نیز رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال ۱۳۸۹ داشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاهای فاقد گاز استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در سال گذشته با گازرسانی به سه شهر و ۶۰ روستای استان تحول بسیار خوبی در زمینه توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای فاقد گاز صورت گرفت؛ به نحوی که سه شهر قصرشیرین، کوزران و گهواره به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و امکان بهره‌مندی مردم این شهرها از نعمت گاز فراهم شد. وی افزود: همچنین با گازرسانی به ۶۰ روستا در سال گذشته مجموع روستاهای بهره‌مند از گاز در استان کرمانشاه به ۲۰۰ روستا رسید. وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه گازرسانی به ۵۰۰ روستای استان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید، گفت: شرکت گاز استان کرمانشاه اقدامات خود را به منظور اجرای این مصوبه که تحول بزرگی در بخش گازرسانی روستایی استان ایجاد می‌کند، آغاز کرد که خوشبختانه مراحل مربوط به طراحی گازرسانی به روستاها همچنین تخصیص اعتبارات به انجام رسیده و این پروژه‌ها در مرحله مناقصه و پیمان‌گذاری می‌باشند. کمالی در ادامه با تشریح اقدامات این شرکت در زمینه گازرسانی به صنایع، شهرک‌های صنعتی و جایگاه‌های سی.ان.جی گفت: با توجه به مزیت نسبی گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی در بخش صنایع خصوصا بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به درخواست و نیاز واحدهای صنعتی، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های تولیدی جزو اولویت‌های کاری شرکت گاز استان کرمانشاه قرار گرفت که با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هفت شهرک صنعتی در استان کرمانشاه شامل شهرک‌های صنعتی فرامان، بیستون، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کنگاور، سنقر و آب باریک صحنه به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به سایر شهرک‌های صنعتی استان شامل ۹ شهرک روانسر، هرسین، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، کرند غرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب و جوانرود نیز در دست اجرا است، افزود: تا چند ماه آینده عملیات گازرسانی به این شهرک‌ها به پایان می‌رسد. وی افزود: در زمینه گازرسانی به جایگاه‌های سی.ان.جی هم‌اکنون در استان کرمانشاه به ۴۹ جایگاه سی.ان.جی گازرسانی شده است که از این تعداد ۷ مورد مربوط به سال ۱۳۹۰ است.

 

 

    نظرات