تلاش شبانه روزی برای ساخت محل اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران

تلاش شبانه روزی برای ساخت محل اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه وشهرسازی از تلاش شبانه روزی ۷۰۰ نفر نیروی انسانی از جمله یکصد مهندس برای ساخت محل اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد. این بنا قرار است مرداد ماه سال جاری تکمیل شود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد جعفر علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : ' مجموعه مرکز همایش های بین المللی تهران ' از مهمترین و موثرترین پروژه های وزارت راه وشهرسازی محسوب می شود و هیات وزیران در بهمن ماه ۱۳۹۰ به پیشنهاد رئیس جمهوری ،علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی را به عنوان نماینده ویژه درخصوص احداث این مجموعه تعیین کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی گفت :براساس اعتماد نظام جمهوری اسلامی ایران به این سازمان ،وظیفه سنگین و مهم احداث این مجموعه را برعهده داریم و در زمان محدود تا مردادماه سال جاری پروژه باید تحویل شود .

وی با بیان اینکه مجموعه مذکور در محل سابق مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران معروف به 'سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ' در حال ساخت است ، اظهار داشت : سالن قبلی ظرفیت پذیرش ۸۸ هیات دیپلماتیک را داشت ، اما اکنون در طرح جدید ظرفیت به ۱۴۰ هیات افزایش خواهد یافت .

علیزاده افزود: تغییر و ارتقای تمام سیستم های تاسیسات گرمایش ، سرمایش ،صوتی و تصویری و در واقع به نوعی نوسازی کامل این مجموعه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: غیر از پوسته سالن سابق ، بقیه مجموعه گذشته به طور کامل تخریب و در چارچوب یک طرح جدید ساخته می شود .

وی اختصاص ۲۲ هزار متر مربع فضای توقفگاه خودروها به ویژه برای وسایل نقلیه تشریفات با ظرفیت حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو در شرایط استاندارد ، ایجاد ۱۵ هزار متر مربع فضاهای تشریفات ، پذیرایی ، آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره ، سالن کنفرانس خبری ، اتاق ویژه خبرنگاران با تجهیزات لازم ، اتاق جلسات 'VIP' ، مدیریت ، خدمات ، سرویس ها و آشپزخانه ها از جمله فضاهایی است که با امکانات بیشتری نسبت به گذشته ساخته می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهسازی سالن اصلی با ۴۰ هزار متر مربع ساختمان جدید الاحداث ، محوطه سازی و تعمیرات اساسی در بخش هایی که حفظ شده، گفت: در واقع دو برابر گذشته ساخت وساز صورت می گیرد و کل مجموعه هم نوسازی می شود .

به گفته علیزاده ، براساس برنامه ریزی صورت گرفته مجموعه جدید امکان آن را خواهد داشت تا بسیاری از اجلاس های داخلی وخارجی را سرویس بدهد و پیش بینی ارائه خدمات و پذیرایی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به شکل همزمان ،صورت گرفته است .

وی خاطرنشان ساخت : امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال ' تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ' نام گرفته و براین اساس تاکید ویژه ای شده تا در این پروژه از زمان طراحی ، ساخت ، تمام امکانات ، تجهیزات و مصالح ساختمانی از داخل کشور تامین شود .

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد : اکنون مسئولان و مجریان این پروژه اولویت را به تولید داخلی داده و در واقع نامگذاری امسال انگیزه بیشتری را برای بهره گیری از توان و نیروی کار داخلی فراهم ساخته است .

وی افزود: اکنون نیروی فعال در این پروژه در دو شیفت کاری صبح و شب با استعداد حدود ۷۰۰ نفر فعالیت دارند و در کنار پیمانکار اصلی ، پیمانکاران زیادی در جبهه های مختلف فعالیت دارند و در واقع بیش از یکصد نفر مهندس وظیفه طراحی و تهیه نقشه ها را به شکل روزانه برعهده دارند و کار به روش ' طراحی ،تدارک و اجرا ' (EPC) صورت می گیرد .

وی اضافه کرد : وزیر راه وشهرسازی بر روند کار و مراحل مختلف آن نظارت دارد و سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی نیز بر ارایه بالاترین کیفیت کاری تاکید ورزیده است .

مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران معروف به ' سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ' در سال ۱۳۷۶ ظرف مدت شش ماه ساخته شد که زیربنایی حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و محوطه ای با مساحت حدود ۱۰۰ هزار متر مربع در ضلع شمالی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران واقع بود.

هفدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار است شهربور ماه امسال در تهران برگزار شود.

 

 

    نظرات