مشكل شبكه برق در روستاي علي آباد كرفتو سقز مرتفع شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، عبدالله ابراهيمي درخصوص شبكه برق موجود در روستاي علي آباد اين شهرستان، گفت: متاسفانه تعدادي از ساكنين اين روستا بدون توجه به حريم شبكه برق اقدام به ساخت و ساز در مجاورت شبكه كرده اند كه همين موضوع باعث شده تعدادي از تيرهاي روشنايي در جاي نامناسب و غير ايمن قرار گيرند.
وي يكي ديگر از مشكلات مربوط به حريم شبكه برق در اين روستا را بي توجهي به حريم شبكه و سهل انگاري دهيار منطقه و برخي دستگاه هاي مربوطه و عدم استعلام از اين مديريت جهت اجراي طرح هادي در روستا عنوان كرد و افزود: در مجموع دو عامل ساخت وسازها و اجراي طرح هادي باعث شد تا 11 اصله تير برق كه در ابتدا جانمايي درستي داشتند، اكنون در مكان نامناسبي قرار گيرند.
مدير توزيع برق شهرستان سقز با تاكيد بر اينكه شركت توزيع نيروي برق استان كردستان و به تبع آن مديريت هاي تابعه به عنوان يك دستگاه خدمتگذار همواره در راستاي تامين برق مطمئن و پايدار و جلب رضايت شهروندان از هيچ تلاشي دريغ نكرده است، افزود: با اين اوصاف كارشناسان توزيع برق شهرستان سقز با حضور در روستا و بازديد هاي ميداني، اقدام به تعيين مكان جديد جهت انتقال و جابجايي تيرهاي روشنايي برق كرده اند و در همين راستا از مجموع 53 روشنايي معابر موجود در روستا 11 تير رفع حريم شده و در مكان مناسب جانمايي شده و 2 تير ديگر نيز تعويض شد.
وي اعتبار مورد نياز براي اجرا و اتمام اين طرح را بيش از 250 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: با اجراي اين طرح ??? متر از شبكه فشار ضعيف موجود در روستاي علي آباد رفع حريم شده است.
ابراهيمي اظهار داشت:بر اساس بند 2 ماده 55 قانون شهرداري ها و همچنين ماده 52 قانون ماليات بر ارزش افزوده؛ عمليات ايجاد، اصلاح وتامين روشنايي معابر سطح شهر و روستاهاي كشوراز محل 3 درصد عوارضي پرداختي به شهرداري ها واگذار شده است اما اين شركت در راستاي كمك به تامين روشنايي سطح معابر، علي رغم هزينه هاي بالاي احداث و تامين برق پايه هاي روشنايي در اين راستا گام برداشته است.
وي بيان كرد: ضروريست دهياري ها و شهرداري ها با توجه به دريافت اعتبار 3 درصدي از عوارض مربوط به روشنايي معابر ما را درتدوام توسعه، اصلاح و تامين روشنايي معابر سطح شهر و روستاها ياري نمايند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات